News:

No significant change

Main Menu

Replays

Started by Horizon, April 06, 2012, 10:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Mitt nya favoritfordon! :) Det här slaget vann vi trots en IS som var helt dum i huvudet. Tyvärr hade den satans Hummeln ställt sig precis på kartgränsen så jag körde in i den berömda "röda linjen" på slutet och han fick mig. :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17333969/20141019_1400_usa-T37_13_erlenberg.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

QuoteSka bara läsa klart "Stjärnklart" först


Senaste av Wilderäng? Du får recensera lite när du är klar. Är den värd en plats på julens önskelista?
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

Ja, precis den. Har inte kommit så långt i den, men den lovar rätt okej än så länge. Återkommer med recension, så håll på önskelistan lite till. Men Midvintermörker och Midsommargryning har du läst? De två är ju en riktigt bra början om man är lite MÖP. Roade mig med att åka omkring på Gotland i somras och förra sommaren och återuppleva scener ur båda böckerna på plats. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

QuoteMen Midvintermörker och Midsommargryning har du läst?


Japp, läst dem båda två. Underhållande tyckte jag.


Jag kommer inte ihåg vilka böcker du lånade men om det är en Perumov-bok du har liggandes där på nattduksbordet så tycker jag att du skall låta den ligga oläst. Började bra men blev sämre efter bok 4. Bok 8 orkade jag inte igenom. [size=78%] [/size]
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

Hmm, Diamantsvärdet och träsvärdet heter den första och det verkar vara Perumov, ja. Det är alltså ingen idé att ens läsa de första två som jag lånat? Blir dock lite misstänksam när du nämner åtta eller fler böcker. Är lite allergisk mot bokserier som aldrig tar slut. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Quote from: Horizon on October 24, 2014, 20:15:33
Hmm, Diamantsvärdet och träsvärdet heter den första och det verkar vara Perumov, ja. Det är alltså ingen idé att ens läsa de första två som jag lånat? Blir dock lite misstänksam när du nämner åtta eller fler böcker. Är lite allergisk mot bokserier som aldrig tar slut. :)


Då är nog denna serien en som är bra att inte påbörja. :) Verkade som sagt lovande men höll inte måttet i längden. Lite som Robert Jordans långkörare The wheel of time. Där sänder titeln lite varningssignaler iaf. 
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Va, dissar du Wheel of Time!?!?!? ;)

Nädå - jag är böjd att hålla med. WoT var riktigt bra första 4-5 böckerna. Sen stod serien och stampade ungefär lika länge, dvs. fram till att Mr Jordan tråkigt nog avled. De tre sista böckerna som skrevs utifrån manuskript av Brendan Sanderson(?) är faktiskt inte alls dumma.

Wilderängs två första böcker gillade jag! "Stjärnklart" skall också läsas vid tillfälle.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Då kommer jag förbi med böckerna inom kort, baloo. Måste ju få lite tips från en gammal villaägare, nu när även jag fått till det med fyra "egna" väggar och tak. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names