News:

No significant change

Main Menu

Lågsniff

Started by Brat, February 18, 2012, 14:49:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

-Brat

ft

#1
Han har ju ingen flytväst! SäkI, för böfvelen! Dessutom står han vid en radar som snurrar. Är radarn igång kan man bara hoppas att han har gjort sina... :D

Edit: En wannabe-MÖP filmar svävaren som passerar. En sann MÖP följer den upp längs älven. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

Hehe, inte för att jag har full koll på vad en MÖP är, men vi följde den ca 3 mil, till dess att de vände, hade dock inte tid att följa den tillbaka! Och radarn, är den kopplad på tändningsnyckeln eller, fanns ju inga andra farkoster i närheten!?

Sedan hade han nog räknat ut att ingen flytväst i världen hjälper om man faller i en strömmande älv med is på!
-Brat

ft

Militärt Överintresserad Person, en hederstitel som endast ges åt Värdiga Individer. ;)

(Simförmågan försvinner fasen så mycket snabbare än livet)

Hört den om den ende Kalixbon som någonsin blev kartläsare i rally? :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

Vad jag menade var att det tar bara ett par sekunder innan du försvinner in under isen och då strömmen är för stark kan flytvästen endast hjälpa till med identifieringen till sommaren och att hitta nåt att skotta ned!

Kartläsaren, måste ha varit jag då jag haft licens för både det, förarlicens och folkracelicens, men historien, näe den har jag inte hört?
-Brat

Brat

Vad vi har här är nog en annan variant av MÖP, där förkortningens första bokstav utläses Maskinellt, och därunder faller ju en del av det militära materielet.
-Brat

Brat

Hyfsade maskiner i denna, 2 st 20 liters Iveco V8:or på 1000 hk vardera, både dubbelturbo och kompressorer. Ca 250L/tim, borde ha en hyfsad dunk soppa ombord!
-Brat

Horizon

Jag hade inte ens en aning om att vi hade såna svävare. Alltid lär man sig något nytt!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names