News:

No significant change

Main Menu

TARS

Started by ft, February 18, 2012, 09:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Installera. Nu. Kommer aldrig, aldrig, att flyga DCS MP utan igen! Det är verkligen skithäftigt.

I torsdags flög vi sex piloter, tre rotar. Flight på en AM-frekvens och så en UHF för varje rote. Bara det. UHF:en innehåller två mottagare, så man har ständig passning även på guard. När man skjuter ut sig kan man prata på guard via sin portabla radio. Jag hamnade bra till efter en konflikt med en SA-8, promenerade upp på ett åskrön med utsikt över ett målområde med en del AAA och började ropa upp på guard. Fick tag på en pilot till sist och satt sedan där och agerade JTAC.

Det adderar något otroligt till känslan, faktiskt.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Hittar inte "GILLA" knappen på din post ft. :P

Lupson

Låter intressant. Laddar hem bums. Har dock problemet att jag bara har ljud i högra hörluren efter att sonen lyckades bryta av 3.5mm stiftet så spetsen sitter kvar i hörlursutgången på datorn...

Någon torsdag framöver ska jag försöka vara med och flyga, men som tidigare nämnts är det svårt i praktiken med en tvååring som vägrar somna före 22-tiden på kvällarna.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X