Author Topic: Ny dator  (Read 14158 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Ny dator
« Reply #48 on: November 07, 2013, 23:38:05 »
Herregud vad pengar ni måste spendera på hårdvara, eller? Min dator är från 2008 och jag fick precis ett gammalt HD 6870-kort gratis och är lycklig, men känner inte att jag behöver köpa några nya saker på ett bra tag ändå. Det är nog bra att man fastnar i gamla spel länge, så känner man inte behovet av att uppgradera.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 522
    • View Profile
Re: Ny dator
« Reply #49 on: November 08, 2013, 17:04:31 »
Det låter sunt Horizon, jag har med flit inte lagt 8000:- på grafikkort, såna sjunker relativt snabbt i pris, jag satsade på grunden och väntar på att toppgrafiken av i dag sjunker i pris, mitt GTX760 kostade bara en tredjedel av toppen då jag beställde, men samtidigt vet jag att jag inte byter dator så ofta, den förra var från 2002, och när denna är gammal så är jag det själv också, då handlar det inte om spel där snabba reaktioner krävs, fan redan idag känner jag att spel som BF kräver mer än jag har och därför inte känns roliga alls. Jag vill sitta under min korkek och.... nä, men om FSX flyter på högsta läget är jag nöjd, jag får 12 FPS som lägst över storstad med alla klockor och visslor och 60FPS över enklare scenarion, det är njutbart. Om min son byter grafikkort senare sätter jag in hans också sedan kan det ju ge lite mer sprutt i de spel som klarar dubbelkort. Jag har totalt sett gett runt 23 000 för denna maskin, med allt från tangentbord och mus till WinDVD Pro 11 så jag kan se Bluerayfilmer på den, mycket pengar javisst, men sett under tio år så....
-Brat

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Ny dator
« Reply #50 on: November 08, 2013, 18:16:46 »
Jo, utslaget per använd minut är datorn ett ganska billigt nöje. Jag har ju haft samma 5850 sedan maj 2010 till exempel, och då kostade väl det kortet drygt 2000 spänn tror jag. Resten av riggen uppdaterade jag iofs för 1.5 år sedan, men då var CPU etc ca 4 år gamla så jag tycker ändå jag har hyfsad livslängd på grejerna. Dessutom köper jag aldrig värstinggrejerna.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Ny dator
« Reply #51 on: November 25, 2013, 01:09:41 »
Ingen som kör simulatorer på en laptop, men kopplat till en större skärm?

Brat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 522
    • View Profile
Re: Ny dator
« Reply #52 on: November 25, 2013, 08:36:13 »
Har testat FSX på en ASUS i7a med bara ett 520 kort men dock med 8Gb ram, den tyckte det blev för mycket efter en stund, du behöver nog en extra kylplatta bakom för att den ska överleva något längre.
-Brat