Ett första intryck...

Started by Lupson, December 29, 2011, 22:47:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Absolut! Jag och Salsam snackade lite om ett upplägg för LAN, antingen Falcon eller DCS, där man lite seriöst och systematiskt siktar mot att lyfta alla till en viss nivå inom olika moment för att avsluta med en "slutövning". Kunde vara kul som f-n!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Lyckades med mitt första riktiga Single Mission ikväll, "Sunset Sierra". Eller - det tog ett par försök...

Kort och gott: Artillerienhet bakom fronten skall bekämpas. SEAD har rensat höghöjds-luftvärn.

1) Höjdhöjdattack. Nedskjuten av SA-15.
2) Ännu högre höghöjdsattack (ca 22000 fot). Får in träffar med mina CBU-105, men vindavdriften är lite knepig. Går ner lägre för att skjuta AGM-65D. Nedskjuten...
3) In the weeds. Cirklar kring IP, använder TGP för att söka reda på diverse LV-enheter som finns grupperade kring målet. Slavar över AGM-65-målsökaren till TGP när jag hittar mål. Flyger fram, skjuter en 65:a, tillbaks till IP. Repetera. Slår på så vis ut två shilkor och en strela. Går sedan in på lägsta lägsta och försöker precisionsbomba med Mk-82Air. Ytterligare någon träff. Då endast lvksp kan verka i närområdet så länge jag håller mig på lågan tar jag ytterligare pass och släpper CBU-97. 3 av 4 artilleripjäser utslagna. Den sista får smaka 30mm. Hem. Landar. Inser att jag glömt bort wheel-brakes knappen...

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Jag är mycket förtjust i de små detaljerna. Saker man inte trodde fanns.

Jag svor i någon annan tråd över mina problem med vindavdrift. Det visar sig förstås att detta kan man ratta in:

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=66422

Vet iofs inte om just den funktionen går att använda för vindavdrift med CBU-97:s fallskärmshängande substridsdelar.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Har haft DCS-A10C på hyllan ett tag i väntan på att få datorn uppgraderad med ny CPU etc.

Igår var det äntligen dags att provköra A-10C igen på nya riggen. Samma grafikkort, men att gå från Core2Duo 3.2ghz till Core i5 3570K ~3.8ghz med allt vad snabbare minnen etc. innebär var grymt stor skillnad! Inte en tillstymmelse till "lagg" än så länge.

Har f.ö. sett att även en del andra spel går jäkligt mycket bättre nu trots samma grafikkort. Trodde faktiskt inte min antika CPU flaskade så mycket som den faktiskt gjorde.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Nice!

Misstänker att du även tog steget till 64-bit OS?

/KC


>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Quote from: KeyCat on June 01, 2012, 17:17:31
Nice!

Misstänker att du även tog steget till 64-bit OS?

/KC

Japp. Bytte faktiskt till Win7 64-bit redan sent i  höstas då jag skaffade SSD. Men då hade jag bara 4gb RAM. Nu kör jag 16GB och har DCS-spelen installerade på SSD. Laddar ljuvligt fort.

Ser dock att det går lite slöare när man kör tunga uppdrag och har MAV/TGP i en MFD. Men där kan det förstås vara grafikkortet som sätter stopp. Jag kör 1920x1200 med allt på HIGH så mitt 5850 får jobba rätt hårt skulle jag tro.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

I torsdags började jag f.ö. att introducera sonen, 2Ã,½ år, till DCS och flygsimulatorernas ljuvliga värld. Han fick sitta och flyga A-10C och skjuta akan. Mest kraschar han förstås. Men han tyckte det var skitkul! Till den milda grad att han imorse, så fort han vaknat, sprang till datorn och ivrigt ropade: "Pappa, flygplanet. FLYGPLANET PAPPA!!!"
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X