Ett första intryck...

Started by Lupson, December 29, 2011, 22:47:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Som alltid får man lägga halva tiden med en ny dcs sim åt att pilla med sin hotas setup. Extra viktigt i a10c eftersom man gör nästan "allt" mha hotas.

Hur som helst blev jag imponerad av de medföljande träningsuppdragen. Väldigt bra genomgång av hotas, soi, ecm, countermeasures och inte minst de minutiöst modellerade vapensystemen. Inom loppet av några spridda timmars övande har jag fått iväg mavericks, jdam, gbu och akan. Massor kvar att lära sig, men hittills gillar jag detta skarpt. Igenkänningsfaktorn från Falcon är hög gällande mfd och hur mfd etc. hänger ihop.
Tänk om dcs hade Falcons kampanj...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

De profiler jag hittade på nätet till min X-52 fick Windows att flippa ur :-\ Visade sig vara Slidern till Airbrake som gav "BBBBBBBBBBBBBBBB" hela tiden om man inte dragit den fram och tillbaka ett par gånger för att kalibrera...

När jag nu läser vad jag har skrivit....låter det ganska porrigt, eller hur? ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Lupson

Intrycket består. DCS:A-10C är en ruskigt kompetent simulator. Det kanske bara är jag, men jag får ett fånigt leende av nöjet att pula med laserinställningar, konfigurera ECM/Countermeasures och sådant.

Tyvärr är min rigg lite i segaste laget, får 15-20fps även i små uppdrag. DCS verkar vara väldigt CPU-intensivt. Får nog bli en sån där Ivy Bridge i april.

Extra trevligt att man kan samköra Ka-50 och A-10C i multiplayer nu, och snart även FC3.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Det går bara bättre och bättre. Har fått en mindre mancrush på CBU-105 ikväll. Jisses vilket effektivt vapen. Tror iofs jag missar något med avseende på vindavdrift, man får iaf så som jag gör det försöka kompensera utifrån vindriktning, annars blåser fallskärmarna iväg lite långt innan det säger poof!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Quote from: Lupson on January 04, 2012, 09:20:00
Tyvärr är min rigg lite i segaste laget, får 15-20fps även i små uppdrag. DCS verkar vara väldigt CPU-intensivt.

Så skillnaden är så pass stor mellan gamla och nya? Jag menar BS1/FC2 har ju hyfsat bra prestanda FPS mässigt sett, i alla fall för mig på min gamla häck.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Quote from: KeyCat on January 06, 2012, 21:32:10
Quote from: Lupson on January 04, 2012, 09:20:00
Tyvärr är min rigg lite i segaste laget, får 15-20fps även i små uppdrag. DCS verkar vara väldigt CPU-intensivt.

Så skillnaden är så pass stor mellan gamla och nya? Jag menar BS1/FC2 har ju hyfsat bra prestanda FPS mässigt sett, i alla fall för mig på min gamla häck.

/KC

Ja, det verkar så. Jag tyckte i och för sig inte skillnaden var enorm mellan BS1 och BS2. Grejen är väl att om man har ett bra grafikkort kan man kräma på med högsta inställningar, cockpit shadows, HDR etc. i A-10C / BS2 utan att få problem med fps. Jag kör med "allt" på HIGH, förutom att jag ställt ner cockpit resolution till 256.

Däremot verkar CPU-belastningen öka i stort sett linjärt med antalet aktiva enheter i uppdraget man flyger. Men läser man ED:s forum är det alltså folk med Core i7 2600K och GTX590 som klagar på låg fps. Jag med min antika CPU störs inte nämnvärt.

Jag är inte så kräsen, för mig är 15-20 fps helt okej i en flygsimulator.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Ett första intryck. OBS! Ha ingen dryck i munnen när ni tittar! Risk för skärmrengöring föreligger i så fall. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

bALoO

Jag blir sugen som bara den på lite A-10. Kanske skulle vi kunna göra något liknande på nästa LAN? :P
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970