Author Topic: Version 7.0 släppt  (Read 10028 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #8 on: December 29, 2011, 20:15:10 »
Ja, den är värd slitet, men bara med full uppgradering som du säger. Jag ångrar att jag sålde av Panther II'an innan jag fått upp E50'n en bit. Det var grymt trist att sitta och grinda med en vagn som gjorde 7 km/h i en liten uppförsbacke. :) Har själv bara 88 L100, men är snart framme vid 10,5'an. Då ska de större killarna få smaka! Roligast är dock att E50 studsar så många skott. Ibland har man rundor där man tar 10-15 eller kanske till och med uppåt 20 träffar innan de får slagit ut en. Har blivit steel wall några gånger i E50'n. Gäller dock mest när medium tanks skjuter. Stora tanks och artilleri gör fortfarande rätt ont om de träffar rätt.

Nu ska jag bara få kört några rundor till, sen kan jag låsa upp E75'an. Där kommer jag dock att behöva samla pengar ett bra tag först. Säljer inte Tiger II'an, den gillar jag skarpt och Tigern är lite av en money maker för mig faktiskt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #9 on: January 03, 2012, 14:40:25 »
Nu sitter 105mm L/52 på plats på E50'n och jag måste säga att det är först nu som denna vagn verkligen är någonting att kasta ut i strid. Gör sjukt mycket skada för sin storlek (och klass på vagn) och nu springer T-44'or och T-54'or med svansen mellan benen när de fattar vilken skada den gör. Inte som innan när de bara tog några träffar för att kolla och sedan körde cirklar runt en. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #10 on: January 03, 2012, 19:26:57 »
Ett bra exempel på trycket i 105'an på E50. Tappade räkningen på hur många critical hits jag delade ut där på slutet. Med 88mm L/100 hade jag studsat de flesta av dem. Sen ser man tydligt skillnaden när ena laget har en hel drös med mediums. Inte mycket att göra för fienden mer än att försöka försvara sig.

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20120103_1914_germany-E-50_cliff.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #11 on: January 03, 2012, 23:42:48 »
Fasen Horizon. Nu blev jag ju sugen på att grinda de där 100K xp jag har kvar till E50. Ja, samt kanske 100K till för att få den fullt uppgraderad. Kanske nästa gång jag är föräldraledig...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #12 on: January 08, 2012, 22:29:17 »
Hehe, ja du får skaffa dig en när du har tid. Här har du lite mer ögongodis som visar hur bra en E50 faktiskt kan vara om man bara använder den rätt och har bra kamrater. Tog 16 träffar i den här striden. Blev så exalterad när artilleriet hjälpte mig med sista E75'an att jag slant på tangentbordet när jag skulle skriva "nice!". :D

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20120108_2216_germany-E-50_ensk.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #13 on: January 11, 2012, 21:41:32 »
I just lööv my E50 sometimes. Hade tur med duktiga lagkamrater, men detta visar också precis hur högt tierade mediums ska köras. Eld och rörelse, snabba stötar från olika riktningar. Lite irriterande att jag dingade i undre fronten på E75'an där, men han fick ju sitt strax efteråt ändå. :)

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20120111_2129_germany-E-50_prohorovka.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #14 on: January 11, 2012, 22:20:12 »
Någon dag skall jag hinna med att dra igång WoT och spana in dina repriser!

Jag får helt enkelt inse att tiden inte räcker till just nu, inte med en 2-åring som vägrar somna före 22-snåret och en massa annat som skall hinnas med...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #15 on: January 11, 2012, 23:11:19 »
Jag förstår dig helt och hållet. Jag har det på samma vis lite då och då. Just nu har vi turen att ha två barn som somnar (relativt) gott vid 19-20, men det där ändrar ju sig fram och tillbaka. Minstingen tyckte t.ex. att 04.30 var en bra tid att ställa till med hoolabaloo under nästan hela min julferie. Man känner sig som en zombie vid den tiden på morgonen. :)

Du kollar repriser osv när du har tid. Jag är van vid att planposta utan mycket till respons, så det är ingen fara. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names