Author Topic: Version 7.0 släppt  (Read 10025 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #16 on: January 12, 2012, 12:15:36 »
Den speltid jag haft det sista har uteslutande ägnat åt A-10C. Skyrim, som jag gått och trånat efter sedan det annonserades har jag inte hunnit lira mer än några timmar än, trots att jag förbokade.

Körde några rundor WoT i julhelgen för att testa 7.0. Tror att min största drivkraft med WoT under föräldraledigheten var just att ta mig uppåt i tier-trädet. Men det går ju så förbaskat långsamt 8-9 att det känns rätt hopplöst.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #17 on: January 14, 2012, 17:32:22 »
Jo, det går markant långsammare uppe toppen. Jag har snabbat på lite genom att växla guld till xp då och då. Har väl lagt sammanlagt en dryg tusenlapp på WoT sedan jag började spela i mars/april förra året och det tycker jag är helt ok med tanke på hur mycket det gett tillbaka. Men nu är det stopp med guldköpandet ett tag, har beställt ny bil för pengarna. :)

Sniper, Confederate och Steel Wall i en och samma fight. Jäkligt kul runda med Tiger II'an. :)

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20120114_1715_germany-PzVIB_Tiger_II_redshire.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

NeoBlood

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 193
  • "What we do in life echoes in eternity"
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #18 on: January 18, 2012, 18:48:46 »
Nu blev jag allt sugen också...

Har inte lirat mer än ett par matcher sedan BF3 kom men lovar att dyka upp mer snart så vi får köra lite ihop.

Ser ju riktigt bra ut med E-50 förresten  :)
Asus P8Z77-V, Intel® Core™ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #19 on: February 14, 2012, 00:01:44 »
WoT verkar till slut ha nått vägs ände för min del. Har slutat betala för premiumkonto pga kass ekonomi och detta har gjort spelet i stort sett värdelöst då jag hela tiden förlorar pengar oavsett om jag lever/dör eller vinner/förlorar ett slag. Med de större vagnarna kostar reparationer och ammo så mycket att du måste göra i stort sett felfria rundor hela tiden... Förstår de som tröttnat före mig. Man kommer ingen vart och tvingas köpa på sig några mindre mediumvagnar (tröööök, been there done that) för att tjäna några som helst pengar.

100 kronor i månaden är väl inte så mycket för att köpa premium, men när kassan verkligen tryter spelar det stor roll. Att då plötsligt hamna i ett läge där spelet blir ospelbart är bara löjligt. Hade önskat att skillnaden mellan gratis och premium inte var så pass stor, men vad kan man vänta sig av vitryssar? :D

Nä, man kanske skulle damma av några gamla böcker och ta upp läsandet på allvar igen... sådär 14 år senare. Tills ekonomin ser bättre ut, sanyonara WoT. It's been a good time. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #20 on: February 14, 2012, 10:17:47 »
WoT verkar till slut ha nått vägs ände för min del. Har slutat betala för premiumkonto pga kass ekonomi och detta har gjort spelet i stort sett värdelöst då jag hela tiden förlorar pengar oavsett om jag lever/dör eller vinner/förlorar ett slag. Med de större vagnarna kostar reparationer och ammo så mycket att du måste göra i stort sett felfria rundor hela tiden... Förstår de som tröttnat före mig. Man kommer ingen vart och tvingas köpa på sig några mindre mediumvagnar (tröööök, been there done that) för att tjäna några som helst pengar.

100 kronor i månaden är väl inte så mycket för att köpa premium, men när kassan verkligen tryter spelar det stor roll. Att då plötsligt hamna i ett läge där spelet blir ospelbart är bara löjligt. Hade önskat att skillnaden mellan gratis och premium inte var så pass stor, men vad kan man vänta sig av vitryssar? :D

Nä, man kanske skulle damma av några gamla böcker och ta upp läsandet på allvar igen... sådär 14 år senare. Tills ekonomin ser bättre ut, sanyonara WoT. It's been a good time. :)

Har inte kört på länge nu. Blev väl ett par matcher i julhelgen. Jag tycker dock det funkar helt OK att lira utan premium, man har ofta lika kul i en Stug-III som i en Löwe. Men ska man grinda är ju nästan premium ett måste. Förutom för min snåle kollega. Han började köra någon gång i september. Är nu uppe i ca 2500 matcher och har inte betalat en krona (av ren princip). Han har en nästan fullutrustad T34 (den efter T29) samt lite andra vagnar. Men han tycker nästan det är roligare att glida runt i en Marder II.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

NeoBlood

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 193
  • "What we do in life echoes in eternity"
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #21 on: February 14, 2012, 18:35:17 »
Körde faktiskt två rundor igår för att se om det magiska fanns kvar i spelet men tyvärr alltså... Säger som dig Erik att det var kul så länge det varade.

Notering att jag "dingade" en Tiger i fronten 3 ggr medans han slog igenom... Blev sedan snabbt utskjuten av hans kollegor.

Jag satt i min IS-4:a kan tilläggas.

Hoppade istället i min T-54:a och blev "ammorackad" av en fransk baugettevagn med ett skott...  :)

Fy fan  ;)
Asus P8Z77-V, Intel® Core™ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #22 on: February 14, 2012, 21:15:59 »
Haha, baguettevagn! Jag måste logga in en gång till och håna fransoserna i deras "fuckin baguette tanks". :D De är asjobbiga med sina automatladdade grovkalibriga kanoner. Hur kul är det att möta en AMX med en jäkla 90mm automatkanon som skjuter lika fort som den ryska ZiS-4'an? Pang pang pang, sen är man typ körd i sin Tiger II.

Intressant det där med Tigern. De måste ha gjort något med kanon/vagn för det är ett jävla tryck i den nu. Man dingar den mycket oftare än innan och den skjuter till och med genom fronten på min Jagdtiger ibland. Mycket irriterande.

Edit: Ser nu att de har en Alla hjärtans dag-drive med koden "FREEHUGS" som man skriver in på hemsidan. Ger 24 timmar premium, så jag får väl logga in en stund igen och försöka skrapa ihop lite cash och samtidigt håna fransoser.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #23 on: February 14, 2012, 21:49:18 »
Det är fasen otroligt. Direkt får man till en kanon(!)runda med E50'n. Accuracy International skulle vara gröna av avund inför tyskarnas precisionssmidda 10,5'a. :)

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20120214_2135_germany-E-50_el_hallouf.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names