Author Topic: Version 7.0 släppt  (Read 10027 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Version 7.0 släppt
« on: December 22, 2011, 11:08:00 »
Ny uppdatering och jag måste säga att det känns rätt bra... eller så hade jag bara en bra kväll igår. :) Det nya systemet med att kunna köpa camo för guld är ju knappast något man går igång på, men flera andra features är ett steg i rätt riktning. Kartan Swamp var riktigt kul, väntar bara på Fjords nu. Baloo och Fluff, vågar ni er tillbaka för en liten sväng eller har ni DPRK by the balls och ska till att ge dem nådastöten? :)

http://worldoftanks.eu/news/757-update-v70-maintenance/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #1 on: December 22, 2011, 14:53:28 »
En ny feature som jag gillar är in game recording. Fungerar ungefär som i IL-2. Man enablar i settings och sedan droppas varje battle som en 'wotreplay'-fil i WoT-mappen. Smidigt om man efteråt vill dela med sig av en synnerligen lyckad runda (man måste ha spelet installerat för att kolla), eller bara när man fetägde halva motståndarlaget i sin übervagn. Här är ett exempel där jag rastar Jagdtigern. Ingen liten mediumjävel ska försöka smyga sig runt mig! Sen gick iofs resten åt skogen, men jag dog iaf inte. :)

http://dl.dropbox.com/u/17333969/JagdTiger_caucasus.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #2 on: December 22, 2011, 22:30:12 »
Har inte hunnit spela WoT på några veckor nu. Får se om jag hinner lira något i jul. Spontantköpte dock OPF:Dragon Rising för 19:- i Elgigantens fyndlåda idag så det skall väl hinnas med att testas mellan mina sessioner i Ka-50 och TES:Skyrim.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #3 on: December 23, 2011, 23:54:26 »
Använd på rätt sätt kan en T-34 vara en riktig pain in the butt. Har laddat medvetet mycket spräng för att störa fienden så mycket som möjligt mha den snabba kanonen. Försöker stå för criticals och oreda, så får våra damage dealers göra slut på den lede fi.

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20111223_2340_ussr-T-34_karelia.wotreplay

Luppe: Hur långt är du kommen? Har du hamnat i topp i något träd än?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #4 on: December 25, 2011, 11:43:44 »
Använd på rätt sätt kan en T-34 vara en riktig pain in the butt. Har laddat medvetet mycket spräng för att störa fienden så mycket som möjligt mha den snabba kanonen. Försöker stå för criticals och oreda, så får våra damage dealers göra slut på den lede fi.

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20111223_2340_ussr-T-34_karelia.wotreplay

Luppe: Hur långt är du kommen? Har du hamnat i topp i något träd än?

Har inte spelat så mycket senaste månaderna. Kör alltjämt Panther II. Har väl ca 50K xp på den, dvs. drygt 100K kvar till E-50...

Har istället skaffat en Stug III samt en nätt liten Leopard som leksaker. Och en Löwe. Som är löjligt långsamt, dassigt bepansrad - men som för all del har en riktigt fin kanon.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #5 on: December 25, 2011, 22:24:55 »
Men du tjänar gräs med pengar med Löwen iaf. ;) Stug'en hade jag länge, liksom Marder II'an. Jagdpanzern gjorde jag mig av med så fort jag kunde. :)

Kan väl inte påstå att jag heller spelat några mängder. Inte i jämförelse med hur det var i våras/somras iaf. Sen baloo och fluff började köra Falcon har det mest varit jag själv som suttit och kört stridsvagn, ibland i sällskap av Neo.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #6 on: December 26, 2011, 22:01:16 »
En fin runda med E-50'n. Snart framme vid 10,5'an men 88mm L/100 funkar fint den också. :)

http://dl.dropbox.com/u/17333969/20111226_2142_germany-E-50_prohorovka.wotreplay
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Version 7.0 släppt
« Reply #7 on: December 27, 2011, 19:06:16 »
Fick iaf installerat patchen och spelat en 4-5 rundor tidigare idag. Hade en skaplig runda i Stug III:an (bestyckad med 10.5 och HE), annars gick det väl sådär...

Tror dock WoT-gänget fixat till något med grafikmotorn. Jag hade tidigare såpass dålig fps att jag fick skruva ner upplösningen en hel del etc. Nu, efter ominstallation, testade jag med 1920x1200 och får > 60 fps?!?!? Ser ju klart bättre ut än tidigare.

Du har grindat ihop till en E-50 alltså? Då måste du ha legat i bra va? Är den något att ha? På pappret är den ju inte mycket bättre än Panther II, men jag antar att den blir grymt mycket bättre med uppgraderat torn (185mm frontpansar) och antingen 88/L100 eller 10.5:an.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X