Author Topic: CBU-87 vs JSOW  (Read 2469 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
CBU-87 vs JSOW
« on: December 15, 2011, 20:41:29 »
Har nu provat JSOW (A) lite och tycker att den fungerar bra mycket bättre än CBU-87. Jag tycker dock att det är lite motsägelsefullt då det är fler bomlets i CBUn än det är i JSOW. Potentiellt har jag en för låg briseringshöjd inställd på CBUn, 500 fot. Någon annan som upplever samma sak eller har tips för hur jag får bättre effekt på CBUerna. Briseringshöjd på 10k fot var ju en vinnande taktik förr men ryktet säger att det inte fungerar längre :P
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: CBU-87 vs JSOW
« Reply #1 on: December 15, 2011, 21:52:08 »
Har nu provat JSOW (A) lite och tycker att den fungerar bra mycket bättre än CBU-87. Jag tycker dock att det är lite motsägelsefullt då det är fler bomlets i CBUn än det är i JSOW. Potentiellt har jag en för låg briseringshöjd inställd på CBUn, 500 fot. Någon annan som upplever samma sak eller har tips för hur jag får bättre effekt på CBUerna. Briseringshöjd på 10k fot var ju en vinnande taktik förr men ryktet säger att det inte fungerar längre :P

It's a shame!

Har något vagt minne av att jag testade JSOW med mycket gott resultat i BMS, medan jag inte lyckats särskilt bra med 97/87.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Novum

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: CBU-87 vs JSOW
« Reply #2 on: March 03, 2012, 21:20:29 »
Hej.. första post här..
Men Falcon motorn har lite problem med JSOW..
Dom funkar mest som taktisk kärnvapen..
splitter bomber funkar lika dant om man sätter "BA" på 0 ft

Själv tycker jag 1500-2500ft funkar bra.