Author Topic: TrackIR 4 placering  (Read 1869 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
TrackIR 4 placering
« on: November 15, 2011, 11:06:36 »
Jag har TrackIR 4 med Track Clip Pro. Problemet är att jag är för välutrustad....ja..ehh...skärmmässigt alltså ;D

När jag placerar TrackIR:n ovanpå min iMac 27" och sen tittar ner för att "zooma" in på någon ex. MFD i Falcon 4/Black Shark så tappar den kontakten. Har försökt sätta den nedanför och vid sidan utan bra resultat. Mitt i skärmen hade varit perfekt! ;)

Har läst att några sätter TrackIR:n bakom sig och vänder på Track Clip:en för att få bättre effekt=då kan man sätta den rakt bakom huvudet utan att behöva ta hänsyn till skärm. Nu tycker jag inte om den lösningen utan vill ha kvar den framför mig. Någon som upplever samma "i-landsproblem" eller har läst om förslag på lösning?

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Dejjvid

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 55
    • ICQ Messenger - 634639358
    • View Profile
Re: TrackIR 4 placering
« Reply #1 on: November 15, 2011, 12:09:20 »
Öka känsligheten på zoomen i mjukvaran. Då behöver du inte skalla kameran och du sparar både nacke och rygg.. :)

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: TrackIR 4 placering
« Reply #2 on: November 15, 2011, 12:14:21 »
Jag har samma i-landsproblem. Dejjvids alternativ fungerar ju men jag vill ha ganska linjära kurvor i min setup.

Själv har jag satt "reflektorn" direkt på headsetet och det fungerar mycket bra, och så slipper jag ha på mig kepsen. Det kan dock kännas lite okänsligt ibland då den verkar kommer ganska långt bort från trackir:en.

När ska de släppa en gyrovariant är frågan!? Det finns massor av sådant inom FPV världen (modellflyg)



Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Re: TrackIR 4 placering
« Reply #3 on: November 15, 2011, 13:52:50 »
Personen som sitter i stolen...."Aren't you a little short for a F-16 pilot" ;)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC