Author Topic: Steam hackat!  (Read 2605 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Steam hackat!
« on: November 11, 2011, 11:07:13 »
Jag bara väntade på det... En av anledningarna till varför jag inte gillar Steam och andra liknande koncept!

Steam database hacked. Encrypted credit card information and passwords compromised

http://www.pcgamer.com/2011/11/10/steam-database-hacked-encrypted-credit-card-information-and-passwords-compromised/

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: Steam hackat!
« Reply #1 on: November 11, 2011, 12:36:23 »
Från http://forums.steampowered.com/forums/:

Quote
Dear Steam Users and Steam Forum Users:

Our Steam forums were defaced on the evening of Sunday, November 6. We began investigating and found that the intrusion goes beyond the Steam forums.

We learned that intruders obtained access to a Steam database in addition to the forums. This database contained information including user names, hashed and salted passwords, game purchases, email addresses, billing addresses and encrypted credit card information. We do not have evidence that encrypted credit card numbers or personally identifying information were taken by the intruders, or that the protection on credit card numbers or passwords was cracked. We are still investigating.

We don’t have evidence of credit card misuse at this time. Nonetheless you should watch your credit card activity and statements closely.

While we only know of a few forum accounts that have been compromised, all forum users will be required to change their passwords the next time they login. If you have used your Steam forum password on other accounts you should change those passwords as well.

We do not know of any compromised Steam accounts, so we are not planning to force a change of Steam account passwords (which are separate from forum passwords). However, it wouldn’t be a bad idea to change that as well, especially if it is the same as your Steam forum account password.

We will reopen the forums as soon as we can.

I am truly sorry this happened, and I apologize for the inconvenience.

Gabe.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Re: Steam hackat!
« Reply #2 on: November 11, 2011, 12:49:52 »
ah, du var snabbare än mig ;D men detta tål att krivar i flera forumsektioner
min länk:
http://www.cert.se/publikationer/namnvart/loesenordsuppgifter-foer-35-miljoner-anvaendare-stulna
 :police:

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Steam hackat!
« Reply #3 on: November 11, 2011, 14:28:27 »
Mer info och nu kanske Steam förespråkarna - tittar på dig RR ;) - får sig en tankeställare om varför den där "Steam Exclusive" skiten är en dålig idé...

  http://www.forbes.com/sites/danielnyegriffiths/2011/11/10/steam-hacked-newell-watch-your-credit-card/

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: Steam hackat!
« Reply #4 on: November 11, 2011, 16:14:41 »
Skulle inte vilja kalla mig själv förespråkare. Steam är dock det bästa alternativet när det handlar om att köpa spel digitalt och det använder jag. Det fungerar ju även att regga vissa spel man köpt på skiva så slipper klabba med skivor.

Att något skulle hända mig efter hacket ser jag som högst osannolikt. Dels för att man är en av väldigt många samt att lösenorden är krypterade. Jag har bytt lösenord och så har jag ett nytt kontokort.


Tankeställaren jag får när jag läser alla inlägg om detta är att jag hatar alla bakåtsträvare och domedagsprofeter som gnäller och hindrar tekniken från att utvecklas. Shit happends och jag tror vi överlever. Allt kan hackas, ingen går säker.


För er som har Swedbank (och säkert även andra), så rekommenderar jag starkt att använda E-kort.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Steam hackat!
« Reply #5 on: November 11, 2011, 17:22:15 »
Tankeställaren jag får när jag läser alla inlägg om detta är att jag hatar alla bakåtsträvare och domedagsprofeter som gnäller och hindrar tekniken från att utvecklas.

LOL - hata på du :D

Allt nytt är inte nödvändigtvis bättre bara för att det är nytt. Det kommer även du att inse så småningom.

Quote
Allt kan hackas, ingen går säker.

Exakt och varför då "tvingas" ta den risken när det gäller spel/sims?

/KC
« Last Edit: November 11, 2011, 17:43:28 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Steam hackat!
« Reply #6 on: November 11, 2011, 20:19:55 »
Det som är så surt är att det liksom med Apple är så små saker som skulle behöva rättas till för att det ska bli bra. Tänk om man slapp ha Steam igång för att spela liren man köpt via dem och slapp att behöva vara online för att kunna lira. Två tekniskt sett väldigt enkla åtgärder men de vägrar för då slipper vi ju se all jävla reklam....
Control
87th Stray Dogs VFW