Author Topic: Nya vädret i BS2  (Read 1574 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Nya vädret i BS2
« on: November 10, 2011, 13:41:01 »
Måste bara upplysa om att flygning i 18 m/s är en oerhört kul utmaning. Realismen i BS2 är nästan skrämmande ibland. Bl.a. svor jag över att mina Vikhrar missade i ett visst uppdrag. Smask i backen istället för att guida fint, trots att alla switchar verkade vara i rätt läge. Sen anföll jag från ett annat håll, då minsann träffade robotarna. Visar sig att DCS-motorn modellerar vindens påverkan på helikopter/robot vilket gör att man måste vara noga som sjutton i hård sidvind så att helikoptern pekar rakt mot målet trots att instrumenteringen visar annat. Annars lyckas inte roboten plocka upp styrsignalen från helikopterns laser vid launch.

Kan också intyga att det är sjukt svårt att pricka något med kanonen på 1500 meter när det blåser 18 m/s i sida. Verkar inte som att beräkningsenheten i Ka-50 tar höjd för vindavdrift. Eller så kanske det bara är jag som inte utforskat möjligheterna ännu.

En annan kul grej är export/import-funktionen för simulationsdata i realtid. Har byggt en liten Android-app som man kan kontrollera lite olika in-game knappar med, samt en analog höjdmätare som matas i realtid från simulatorn. Får se var det hela landar, tror att jag åtminstone skall försöka få in tre paneler i appen: 1) Den nere till vänster för MOV TGT, Laser ARM osv, 2) centrumpanelen för vapen (Master ARM osv.) samt 3) panelen nere till höger med olika autopilot-modes.

Det går t.o.m. att få ut Shkval-bilden och Abris-bilden till externa enheter, DCS måste vara drömmen för seriösa pit-byggare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Re: Nya vädret i BS2
« Reply #1 on: November 10, 2011, 18:42:49 »
Kan man föra över sin Logbook till 2:an? Jag har inte lyckats iaf :(

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC