Poll

Jag är...

...helt klart intresserad oavsett när! - Rock n' roll!
7 (46.7%)
...intresserad av en "vanlig" helg - mindre speltid men tillgängligare
2 (13.3%)
...intresserad av långhelg - mindre tillgängligare men mer speltid
5 (33.3%)
...tyvärr har jag annat jag måste prioritera just nu - sånt är livet
1 (6.7%)
...intresserad av LAN men inte Falcon BMS - utan postar förslag i tråden
0 (0%)
...intresserad av LAN men Halmstad ligger för långt iväg - flytta Halmstad närmre!
0 (0%)

Total Members Voted: 15

Author Topic: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN  (Read 11591 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #8 on: January 24, 2012, 18:55:55 »
Nej, vi är rädda för att det skall dyka upp arga människor med tangentbord... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #9 on: January 24, 2012, 19:04:34 »
Vet inte heller något. Men påsken är ju snart här :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Slammer87th

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #10 on: January 27, 2012, 10:41:49 »
Vi har väl aldrig tidigare haft tillgång till bättre simulatorer och mer potenta datorer än idag! ...å andra sidan kommer dom ju att vara ändå bättre imorgon  ;)  Skall det kunna planeras något i Halmstad så behöver vi input från någon av grabbarna med rätt kontakter här (läs FMHS)  8)

Om Halmstad LAN är förknippat med absolut krav på värdig efterföljare till Gudrun så är ju risken att vi kan få vänta väldigt länge, dessutom är jag rädd att framförhållningen blir väl kort även med gällande rutiner för vädervarningar  ;D
« Last Edit: January 27, 2012, 10:50:35 by Slammer87th »

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #11 on: January 29, 2012, 12:40:24 »
Ha ha ft,,,  Jag löste det genom att fixa ett nytt "mjukt" tangentbord,, så det blir som ett litet kuddkrig när jag dunkar den mot skärmen.  Funkar hur bra som  helst.   :D 
Påsken är tyvärr kört för mig (om det skulle bli då) eftersom jag troligtvis är i Madrid med tjejen då.  Sedan är mitt dilemma att jag kan BMS-versionen och är osäker på om jag lyckas fixa inlärning och programmering av stickan i tid.   Så kort och gott,, viljan att delta finnes, men jag vet inte om jag grejar att förbereda mig i tid. Men annars har jag inget emot att köra BMS (den ser ju klart trevlig ut).

/z. 

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #12 on: January 30, 2012, 21:45:52 »
Tycker i vart fall det är hög tid för LAN, men tycker också att det kan vara upp till oss andra att arra. Jag har letat (och fortsätter leta!) efter vandrarhem eller motsvarande häromkring där man kan hyra in sig en helg till en hanterbar peng och där det finns lämpliga lokaler. Det är inte helt lätt, men å andra sidan skall det väl inte vara omöjligt heller.

Delar man det på n stycken gubbar bör det bli en hanterbar kostnad nu när vi i princip är lönearbetande hela bunten. Någon som har förslag på var man kan kolla efter lämpliga lokaler?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #13 on: January 31, 2012, 09:08:46 »
Lokal är inget problem, under en helg kan jag tom, skaffa en lokal inom gångavstånd från Stockholms central... historien visar dock att det är lönlöst...
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #14 on: January 31, 2012, 11:25:52 »
Lokal är inget problem, under en helg kan jag tom, skaffa en lokal inom gångavstånd från Stockholms central... historien visar dock att det är lönlöst...

+1

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Intressekoll - Halmstad Falcon BMS LAN
« Reply #15 on: February 01, 2012, 19:53:18 »
Jamenförih-vete...

3. Sen började det dala trots att spelen blev bättre, min uppfattning om vad det var som orsakade detta är att det plötsligt vart poppis att påtala att man hade ett liv utanför NOSIG. När någon la ut ett föslag på speltid och spelide så kom det inte som innan, en ström av "jag är på" svar utan svar i stil med (väldigt fritt översatt som man brukas säga) "Jag är en cool person och har mycket viktigare saker för mig än ert löjliga spel". När de tre första svaren på ett förslag ofta var av denna typ så slutade "jag är på" svaren att komma.
4. I min minnesbild var du Horizon, ofta den första som kom med ett negativt svar på spelförslag. Jag bad vid flera tillfällen de som inte kunde att helt enkelt ignorera förslagen men det gick inte och/eller blev för sent

Som jag skrev, jag försökte får er att sluta "negga" förslagen men du och de flesta andra ignorerade mig och enligt min bedömning är detta huvudorsaken till den snabba nedgången.

Och så nu detta:

Lokal är inget problem, under en helg kan jag tom, skaffa en lokal inom gångavstånd från Stockholms central... historien visar dock att det är lönlöst...

Pot. Kettle. Black.

Ja, jag vet att jag riskerar att strö salt i såren, men går man ut så hårt så får man lite motkrav på sig.

Om vi skulle skita i gnäll nu och försöka tänka framåt istället.

LAN. Vad kan man hitta för lokaler? Jag kollade lokala orienteringsklubben. Stuga, men ohemula priser om man ville ha helhelg. De ville ha stugan för sig själva några timmar på lördagseftermiddagarna. Vandrarhem har jag kollat, finns kanske ett en bit utanför där de kommer att ha en konferenslokal som går att använda. Dock är den inte klar än, utan först till sommaren. Dessutom lite dålig att ha en massa dyra datorer och utrustning stående i över natten. Skall se om det finns något på gamla F-13 - rätt miljö, helt klart! Hemvärnsgårdarna verkar ha utgått ur sortimentet. Jag tror att hotell, även av enklare sort, är mer än de flesta är beredda att investera? Tyvärr har jag inte tillgång till lokal via bostadsrättsförening eller motsvarande. Att låna lokal via min arbetsgivare går inte (även om det hade varit fräckt med hangar-LAN!). Hmm... undrar om Flygvapenmuseum har lokaler man kan hyra? Skall dit imorrn så jag kan kolla. De håller konferenser med mera där. Dock tror jag det faller på boendet, om vi inte vill tälta på gården.

Någon som fick lite inspiration? "Jamen, det kanske skulle gå!"?

Visst är försvarsmakten det som står mellan samhället och dess värsta kriser, typ frånvaro av flygsimulator-LAN, men det vore väl sjutton om vi inte kunde hitta något utan deras hjälp? :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus