Black Shark 2 Released

Started by KeyCat, November 03, 2011, 13:41:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Jag tror vi helt enkelt kan konstatera att seriösa flygsimulatorer (HawX räknas INTE hit) är en nischprodukt nuförtiden. För att utvecklarna skall kunna såväl underhålla existerande produkter såväl som att utveckla nya så måste dom få in pengar på något sätt. Både Eagle Dynamics och eSim Games (Steel Beasts) verkar ju livnära sig minst lika mycket på jobb åt olika försvarsmakter som de konsumentprodukter vi dödliga får ta del av. (Tror även BIS gör så?) Båda två väljer också att ta betalt för större uppgraderingar. Jag tror valet är att göra det eller att lägga ner verksamheten. Jag vet vad jag föredrar.

Jag väljer i BS-fallet att lägga lite extra pengar för rätt mycket nya features. Herregud, hela branschen är ju översvämmad av s.k. "DLC" som kostar $5-$10 för en extra bana i något shooterspel eller ett 2-timmars extrauppdrag i valfritt RPG. Eller att man lägger $10-15 i månaden för att spela WoW eller Eve Online. Kanske ED börjar släppa nya kampanjer för $5 styck. Skulle jag köpa? Kanske, om innehållet var tillräckligt bra.

Och sätter man det i relation till vad en kaffe latte & smörgås kostar på stan, eller för den delen en dagens lunch, så är $20 för en rejäl uppgradering av vår omtyckta nischprodukt inget att bråka om.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Fick löst mina CTD-problem mha förslaget från supporten:

bcdedit /set increaseuserva 3072

Kan av någon anledning inte välja att slå på vare sig HDR eller cockpit shadows. Eller välja detaljnivå över MEDIUM på texturer eller scene. Men å andra sidan ser jag att "minimal system requirement" bl.a. är 4gb RAM... jag har 2gb. Så jag ska nog vara glad att det ens verkar fungera.

Snart dax för ny rigg...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

#10
Håller med om att den innehåller en hel del mer än bara bugfixar och MP kompabilitet, det skall bli skoj att höra vad du säger om AI och det nya vädret.

Det är inte pengarna i sig för 150:- är inte speciellt mycket (kan dock bli en hel del om man behöver uppdatera de man har för 150:-/st för varje ny "modul" som släpps framöver). Jag är mer orolig för att grundidén inte verkar vara genomförbar och att det kommer att bli omöjligt för dem att hinna med att göra kompabilitets patchar inom rimlig tid. Vi vet redan att det tar långt mer än de planerade 9 månaderna att göra nya plan och för varje nytt plan ökar antalet kompabilitets patchar.

Skall också erkänna att jag fortfarande är lite piss för att förra patcharna till FC2 och BS introducerade de där förbannade CTD'erna och att jag därmed inte kan flyga MP förräns jag uppdaterat till Windows 7 64-bit!

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Quote from: KeyCat on November 05, 2011, 13:32:26
Håller med om att den innehåller en hel del mer än bara bugfixar och MP kompabilitet, det skall bli skoj att höra vad du säger om AI och det nya vädret.

Det är inte pengarna i sig för 150:- är inte speciellt mycket (kan dock bli en hel del om man behöver uppdatera de man har för 150:-/st för varje ny "modul" som släpps framöver). Jag är mer orolig för att grundidén inte verkar vara genomförbar och att det kommer att bli omöjligt för dem att hinna med att göra kompabilitets patchar inom rimlig tid. Vi vet redan att det tar långt mer än de planerade 9 månaderna att göra nya plan och för varje nytt plan ökar antalet kompabilitets patchar.

Skall också erkänna att jag fortfarande är lite piss för att förra patcharna till FC2 och BS introducerade de där förbannade CTD'erna och att jag därmed inte kan flyga MP förräns jag uppdaterat till Windows 7 64-bit!

/KC

Har forskat lite mer nu. HIGH scenes, HIGH textures, HDR och Cockpit shadows är bara tillgängligt om man kör 64-bitars OS pga. minnesbrist. Som sagt, 4gb RAM är deras minimum requirement, blir ganska tufft då att överhuvudtaget köra på 32-bitars OS mtp att Win7 32-bit i praktiken bara kan adressera ~3gb.

Antar att du har testat det kommandot jag skrev ovan i BS1? Det verkar vara en känd lösning på diverse minnesrelaterade CTD-problem även för BS1.

Jag kör hur som helst med så höga grafikinställningar jag kan nu (32-bit som sagt) och det flyter på bra, men som alltid lär det börja gå rejält slött på riktigt tunga uppdrag pga. min antika CPU.

Tänkte skriva en mini-review på nosig.net när jag hunnit känna lite mer på nyheterna. Blir att testa nya kampanjen tror jag bestämt. Stay tuned!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Inne på det fjärde kampanjuppdraget. Det är inte lätt kan jag meddela. 20 m/s, usel sikt och AAA överallt. Så här slutade förra försöket:

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

#13
Quote from: Lupson on November 05, 2011, 14:13:25
Har forskat lite mer nu. HIGH scenes, HIGH textures, HDR och Cockpit shadows är bara tillgängligt om man kör 64-bitars OS pga. minnesbrist.

Jag är ingen sim programmerare så det finns säkerligen orsaker som jag inte känner till men det låter som de tagit den enklaste vägen för att hantera minnesproblemet istället för att implementera en fungerande "garbage collection" som frigör oanvänt minne men det är i alla fall bättre än CTD.

Quote
Antar att du har testat det kommandot jag skrev ovan i BS1? Det verkar vara en känd lösning på diverse minnesrelaterade CTD-problem även för BS1.

Japp, men i XP måste man använda sig utan "/3GB /USERVA=XXXX" switcharna i boot.ini istället.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#14
Ser nu att de anger följande minimkrav på deras hemsida för BS2...

 
QuoteMinimum system requirements: Operating system: Windows 7 64 bit...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Ok....jag föll för frestelsen...laddar ner... ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC