Black Shark 2 Released

Started by KeyCat, November 03, 2011, 13:41:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

#32
Du får nog skaffa ett GTX580 för att få märkbart bättre prestanda i A10C gissar jag. Efter årsskiftet skall väl både Nvidia och AMD släppa sina GTX6xx respektive HD7xxx serier.Men jag vet ju inte riktigt vilken fps jag får med en vettig CPU.

Tycker det funkar rätt hyfsat på mitt (iofs fabriksöverklockade) HD5850. Med allt på max i BS2 ligger jag på mellan 10-20 fps. Det är spelbart, men inte mer. Men jag tror som sagt min CPU flaskar. Skall dock få ärva 2gb extra minne och en snabbare Core2Duo av farsan idag. Det samt ev. ominstallation till 64-bit Win7 kanske kan ge en liten boost.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Quote from: Swebeast on November 16, 2011, 17:17:35
Får tyvärr meddela att mitt exemplar av BS2 nu hamnar på hyllan, grafikkraven är för stora även för min iMac :'(

Jag vill ha flyt i mina spel och även om jag har försökt sänka allt, välja HDR, m.m så får jag inte till det.

Back to BS1....

Vad sitter det i din iMac? Apple är väl inte direkt kända för att trycka i de snabbaste komponenterna i sina datorer?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

Quote from: Lupson on November 19, 2011, 13:19:31
Vad sitter det i din iMac? Apple är väl inte direkt kända för att trycka i de snabbaste komponenterna i sina datorer?
Intel Core i5 760@2.80GHz
8.00 GB
ATI Radeon HD5750
Win 7 64-bit ;D (Bootcamp)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Lupson

Quote from: Swebeast on November 19, 2011, 15:29:27
Quote from: Lupson on November 19, 2011, 13:19:31
Vad sitter det i din iMac? Apple är väl inte direkt kända för att trycka i de snabbaste komponenterna i sina datorer?
Intel Core i5 760@2.80GHz
8.00 GB
ATI Radeon HD5750
Win 7 64-bit ;D (Bootcamp)

Är väl grafikkortet som spökar till viss del, 5750 är väl i runda slängar 40-50% långsammare än mitt 5850 när man krämar på lite. Annars borde väl CPU etc. vara tillräckligt. Fast jag har ingen koll alls på chipsetprestanda etc. på Macen. I regel köper man kanske inte en iMac för seriös gaming :-)

Är grafikkortet utbytbart? iMacen är väl en sån där gigantisk skärm, så jag antar att det är ganska begränsat med plats?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

Nej att byta ut grafikkortet är nog inte aktuellt. Det lilla jag spelar idag är inte skäl nog att lägga pengar på nya prylar. Kör mest Falcon, CoD och BS och då räcker det. Köpte DCS A-10C när det kom ut..installerad..men har aldrig spelat det :-[

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Lupson

Har åtminstone pluppat i 2gb RAM till idag. Känns som att BS2 funkar lite bättre, färre rejäla frysningar som det annars blivit ibland när mycket hänt och (gissar) BS2 behövt läsa upp något från disk.

När jag köpt kylpasta blir det att uppgradera CPU:n med några hundra mhz, om jag kör min 2.66@3.2 borde jag väl kunna skrämma upp den nya 3.1ghz Core2Duon i 3.6 eller så.

Tintin sliter vidare i Sydossetien. Klurigt uppdrag just nu, har nog kört det fem gånger nu i helgen utan att lyckas. Man lär ju sig för varje gång var lede fi står (och var dom gömt diverse AAA/SAMs. Nu sista vändan fick jag mission accomplished ungefär samtidigt som jag blev nedskjuten. Visade sig att victory condition var att egna marktrupper skulle inta en by, inte att jag skulle röja bort diverse T-72:or.

AI:n funkar oerhört mycket bättre nu. Mycket effektivt att be sin wingman köra engage på mål 1 medan man själv fortsätter spana av terrängen efter mål 2 osv. AI:n gör vettiga undanmanövrar, väljer rätt vapen, använder terrängen för att få skyl vid beskjutning vad det verkar osv. Andra snygga små detaljer är hur en påskjuten fordonskolonn skjuter rök och sedan gör växelvis "disperse" 90grader ut. På en stor slätt hjälper det väl inte så mycket, men om fi kör på väg genom skog eller bebyggelse försvårar det ens arbete avsevärt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Har nu införskaffat Win7 64-bit. Hann bara provflyga som snabbast igår, men det skall bli intressant att testa riktigt stora uppdrag nu och se om CTD-problemen försvunnit. Har ju även 4gb RAM nu, bör väl hjälpa lite det också.

Börjar bli dags för en ny rapport från tintin snart.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X