Black Shark 2 Released

Started by KeyCat, November 03, 2011, 13:41:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Quote
Black Shark 2 Released

DUXFORD, UK, November 2nd, 2011 ââ,¬â€œ The Fighter Collection and Eagle Dynamics have released the new benchmark in PC air combat simulation with the release of ââ,¬Å"Digital Combat Simulator: Black Shark 2ââ,¬Â. ââ,¬Å"DCS: Black Shark 2ââ,¬Â is a simulation of the Russian Ka-50 attack helicopter and the next entry in the Digital Combat Simulator combat series. "DCS: Black Shark 2" is a greatly improved version of the original "DCS: Black Shark" that brings many new features.

The Ka-50 "Black Shark" is a unique and deadly single-seat, Russian attack helicopter that has seen combat in the Northern Caucasus. It combines a high performance dual rotor system with a deadly weapons payload of guided missiles, rockets, bombs, and a 30mm cannon. The Ka-50 is also unique in that it has an ejection seat.

The "DCS: Black Shark 2" upgrade requires "DCS: Black Shark" and is available for $19.99. "DCS: Black Shark 2" is also available as a full product at $39.99. Both versions can be purchased online at:

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&scr=shop&lang=en

Improvements over the original "DCS: Black Shark" include:

ââ,¬Â¢ Updated Mission Editor with many new features
ââ,¬Â¢ New air, land, and sea AI units at incredible levels of detail
ââ,¬Â¢ Improved AI for a smarter, more realistic behavior
ââ,¬Â¢ Expanded map area to the east to include Tbilisi and location of the 2008 Georgian War
ââ,¬Â¢ Dynamic weather with variable weather fronts, winds, and precipitation
ââ,¬Â¢ Improved graphics effects like HDR
ââ,¬Â¢ Improved low level terrain graphics like grass, bushes, tree shadows and high resolution textures provide a better sense of speed when hugging the Earth
ââ,¬Â¢ New campaign based on a follow-on to the 2008 Georgian War
ââ,¬Â¢ Network compatibility with "DCS: A-10C Warthog"
ââ,¬Â¢ Dynamic shadows in cockpit
ââ,¬Â¢ Improved 3D model of Ka-50 cockpit
ââ,¬Â¢ Fast mission generator to easily and quickly generate missions
ââ,¬Â¢ Takeoff and landings from pitching and rolling ships according to wind speed and direction
ââ,¬Â¢ Radio messages from all other friendly flights helps makes the battlefield come to life
ââ,¬Â¢ Improved FARP textures

ââ,¬Å"DCS: Black Shark 2ââ,¬Â is internally developed by Eagle Dynamics for The Fighter Collection. Further information can be found at http://www.digitalcombatsimulator.com/

Observera att internet anslutning krävs även för LAN MP...

Personligen blir det inget köp förräns den dag jag kör Windows 7 64-bit och det lär dröja så jag får väl fortsätta med att flyga små SP missions i DCS:BS för att undgå CTD'erna  :-\

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Givet köp! Måste också uppgradera riggen, skall tilläggas.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Läser på andra forum om folk som är förbannade på att de tvingas köpa en patch med innehåll som varit utlovat sedan länge..... Själv fastnade jag aldrig för KA50 och efter senaste BMS släppet känns A-10 överspelat
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Håller med dig Control. Ser inte riktigt varför jag skulle vilja betala för något som ser ut som en patch. Ge mig ett jaktplan istället. En Mig 29 kanske.

Lupson

Ska testa strax. Tycker inte ca 130 kr är något att bråka om, de pengarna är ED värda. Hoppas såklart också på något nytt spelbart flygetyg i DCS-serien. Kanske en AH-64D eller en Hornet? Fast mest av allt önskar jag att ED skulle få till en riktig dynamisk kampanj i nivå med Falcon 4.0.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Hann testa lite igår. Tyvärr får jag CTD om jag försöker starta ett uppdrag med grafikdetaljnivån på HIGH eller MEDIUM. På LOW funkar det däremot.

Skickade in en trouble-ticket till ED igår kväll, fick svar redan nu på morgonen med dels ett tips, dels förfrågan om att skicka in en dump från dxdiag.

Känns bra med så snabb respons måste jag säga.

GUI:t har fräschats upp lite, ny bakgrundsmusik. När jag mappade upp X36:an såg jag också att det tillkommit en hel hög med nya funktioner. Troligtvis få grejer jag kommer testa, ramp start etc. tycker jag är totalt ointressant. Jag vill spränga saker.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast


Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

#7
En intressant fråga är vad som följer härnäst? Innebär det att när nästa "DCS: XY" släpps kommer man att vara tvungen att köpa BS3, WH2 om man vill vara MP kompatibel? Och efter den kommer vi då att se BS4, WH3, XY2 osv???

Tiden det tar för dem att släppa kompabilitets patchar till alla efter en ny titel släppts kommer att öka och den är redan lång - WH släpptes i Mars och nu 7 månader senare kommer första kompabilitets patchen.

Dessutom kommer detta splittra ett redan litet community till förbannelse och troligtvis bli en "mess" vad det gäller vilka mods/missions som fungerar med vad.

Det känns som att deras nuvarande system är dåligt genomtänkt och att det definitivt inte är något modulärt system. Min vision av DCS-serien när den lanserades för ett antal år sedan var en gemensam "huvudmodul" och sedan skulle de nya planen/hkp's släppas som addons till denna, typ så som det fungerar till RoF. Inte som nu där man har dubbla/trippla uppsättningar av gemensamma filer (ljud, texturer, etc). Undrar också varför ED inte informerat tidigare att dessa patchar inte skulle vara gratis, i stället har de använt sig av väldigt vaga formuleringar i deras FAQ typ "vi hoppas kunna släppa..." ???

Tror nog att jag kommer att avvakta helt och hållet med DCS-serien tills ED gjort helt klart hur deras affärsmodell kommer att fungera framöver, som ctrl redan nämnt så var deras budskap när DCS lanserades att dessa kompabilitets patchar skulle vara gratis, vilket de inte riktigt vill kännas vid nu.

Hoppas de kommer med en bättre lösning för nuvarande kommer inte att hålla...

/KC
>> It's all about teamwork! <<