Mer än vad ord kan beskriva

Started by Mr Jim, February 16, 2002, 15:29:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

#1
Ja speciellt Sukhoi och MiG's senare skapelser har linjer som är väldigt estetiska. :)

Den där MiG-29 buklandnings grejen var med i dok'en som var på Discovery. Ett plan för en glömsking som mig.:)


Mr Jim

Haha. Hoppsan glömde visst hjulen: Äsch det gör inte så mkt ;)
Tyckte också det var intressant när de diskuterade hur lång tid det tog att klargöra en MiG-29:a vs en F-16.

Det knäppa i allt är att USA på 80-talet blev "hotat" av MiG-29:an när de flesta vet att rysk flygdoktrin bygger på Radar Guided Intercept och försvar av hemlandet. Förstod aldrig de amerikanska politkerna det?

Men det var väl lika bra att de förlorade det kalla kriget. Ja ja. Ryssarna gör fina flygmaskiner ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Politikerna/Militärerna förstod nog allt men de tog förmodligen MiG-29:an som svepskäl för att lura "de dumma massorna" ;)

Mr Jim

Jo. Ungefär min tanke. Trist för allt folk i USA som jobbade inom vapenindustrin. Inte mkt jobb nu. Iofs med den galningen vid makten



Kunde inte hålla mig ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Underbar bild!

George "Gollum" Bush!

-"Myyy preeeciousssss...."  :p

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

"Den där MiG-29 buklandnings grejen var med i dok'en som var på Discovery. Ett plan för en glömsking som mig."

Vad är det ni diskuterar, Jörgen? Har jag missat nåt viktigt på Discovery?

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Var en dokumentär om MiG-29:an. I dokumentären landar en rysk pilot utan landningställen nerfällda och man får se hur planet glider längs hela banan med underbara gnistor osv...men det fattar inte eld. Sen får man se en mekaniker som berättar att det bara blev "minor damage" och att samma plan flyger igen ungefär.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com