News:

No significant change

Main Menu

Paddling!

Started by ft, October 08, 2011, 19:46:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Heldag på lokala sjöar idag. Underbart, inte så kallt så man led av det (utom under lunchpause, paddlingsskor leder kyla från underlaget rätt bra - skall fasen skaffa ett par galoscher i stl 48 att dra över!) men däremot mestadels strålande sol och lika strålande färger runtom sjöarna. Livet är rätt härligt ibland!

För att lugna oroliga läsare som kanske befarar att jag genomgått en personlighetsförändring och blivit friluftshuligan på heltid, istället för det mer normala datanörd med fokuseringsproblem, bifogar jag en Google Earth-fil över dagens övning. Friluftsliv i all ära, men någon form av elektronik måste man alltid ha med sig att leka med!


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Det ser riktigt trevligt ut detdär.
Jag har funderat på att försöka dra med nån många gånger, men det har alltid stannat vid funderingar. Familjen var iväg och paddlade när jag var liten, men efter det har det dessvärre inte blivit nått.
Att bara glida fram på en lugn vattenyta och njuta av naturen är nått speciellt, man kan ju ta med tält ock gasolkök också om man vill, så kan man vara ute några dagar. :)
...000... =)

ft

Så synd att du bor så långt borta då... :)

Känns kanske lite som att säsongen tog slut nu, men till våren drar jag med dig ut! Det är precis som du beskriver, som skogsvandring men på vattnet.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Testade havskajak för första gången i somras. Hyrde i Grebbestad och paddlade sedan ut i skärgården. Det var en skön upplevelse, man kommer ju riktigt nära vattnet, man kommer igenom grunda sund eller in i små laguner dit vanliga båtar inte når.

Snygg flyvästbränna fick jag också :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Dubble0zero

Quote from: ft on October 10, 2011, 16:23:58
Så synd att du bor så långt borta då... :)

Känns kanske lite som att säsongen tog slut nu, men till våren drar jag med dig ut! Det är precis som du beskriver, som skogsvandring men på vattnet.

Ja det vart ju inte närmare direkt... men men, vi kan ju ses i mitten på kanalen eller nått.
...000... =)

ft

Vänta nu... har du flyttat?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Jo, jag är numera västkustbo, började plugga till vindkraftprojektör i Varberg, så jag är här fram till sommarn, sen har jag ingen aning om vart jag tar vägen.
...000... =)