Spotify kräver Fejsbok-medlemskap

Started by Horizon, September 28, 2011, 06:24:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Det här var tammefaan det dummaste jag varit med om. En jävla tur att man har Spotifykonto sedan tidigare. Vilka tomtar.

http://www.dn.se/ekonomi/spotify-kraver-facebook-medlemskap
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Och nu kommer även info om att Fejsbokcookies fortsätter att vara aktiva även efter att man loggat ut och kollar upp vilka sidor man surfar på. I hate to say I told you so men det var precis det här och mycket annan skit som redan kommit ut om Fejsbok som jag varnade för redan för flera år sedan. Ingen lägger ner tid och pengar på att göra ett sånt verktyg gratis för folket utan att ha en baktanke med det. Sakta vävs varenda naiv liten människa in i deras nät och övervakas på alla sätt de kan komma på. That's it, frugan får kolla sin fb från sin egen bärbara om det nu ska vara så viktigt. Inte fan tänker jag sitta och radera cookies och annat varje gång hon besökt den sidan.

Hur resonerar ni andra som predikar fb's förträfflighet? Bryr ni er, eller ser ni det inte som ett hot mot integriteten när ni blir så övervakade?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Jag vill att folk ska lägga ner Facebook och köra Google+ istället. Nu får det vara slut med tramset! Har redan börjat trappa ner facebookandet.



I Google+ kan man styra helt själv vad som skall delas eller inte delas, och med vilka. Jag har tex gjort en NOSIG krets för att hålla koll på er!


Här finns det invites! https://plus.google.com/i/lAQe58-uo-A:7OD0osBicTs

Horizon

Jag har skaffat Google+ och har testat det lite, men vill se att det inte liknar fb innan jag gör något mer med det.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Vi som har FB är väl rätt kritiska men de flesta av oss konstaterar att det ännu? inte finns något vettigt alternativ. Du verkar ju redan ha dissat det som är på G... Jag använder Google till mycket annat så tittar för närvarande in på G+ åtminstone några gånger per vecka.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Oden


Horizon

Oden, den där var klockren! :)

ctrl: Är det så konstigt att jag intar en "dissande stance" till Googles egna alternativ när man förstår att verkligheten är som bilden i Odens post? Google har ju sett hur Facebook planerar att integrera mer och mer av nätet i fb och hur man snart kommer att börja använda själva fb som en sökmotor osv. Inte konstigt att de vill ha en bit av kakan. Sen kan man ju dra en massa valser om att det ska vara så mycket bättre och säkrare bara för att lugna folk. Visst, det kanske blir ett bättre alternativ, men jag intar som sagt en sunt skeptisk hållning tills jag läst det finstilta. ;) Sen ska tilläggas att jag använder Youtube och Google-sökmotorn varje dag, så det har inget att göra med att jag dissar allt som kommer från dem.

Sen undrar jag verkligen vilka du menar med "vi", när det gäller att vara kritisk. Jag ser hundratals människor omkring mig i min vardag (inklusive lärare med långa universitetsutbildningar i bagaget) som helt okritiskt och utan en tanke använder varenda tjänst fb kastar på dem. Samma människor står och predikar källkritik, sunt förnuft och att "vara vaken" när man navigerar sig fram genom livet. Jag tycker mer att det liknar masspsykos. Alla andra gör det, därför måste jag också göra det. Oj, övervakar de mig och mina vanor för att kunna kartlägga allt jag gör för att sedan kunna sälja denna information (till vem?)? La la la la... *om jag låtsas som ingenting så finns det inte*... och så vidare.

Men jag ska testa Google+ lite mer innan jag dissar det helt, det lovar jag. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Subroc

Fimpade fejjan i måndags, jag är skeptisk i grunden men vart inlurad i träsket när tom gamle svärfar hade skaffat sig ett konto men nu får det vara nog. Antar att G+ kommer att vara lika informationshungrigt som facebook men å andra sidan så har google redan full koll på mig genom gmail och androidmobil...