Poll

Vilkar dagar vill ni åka på lan?

Oktober 14-16 Fredag EM till Söndag FM
2 (8.7%)
Oktober 21-23 Fredag EM till Söndag FM
1 (4.3%)
Oktober 28-30 Fredag EM till Söndag FM
2 (8.7%)
November 4-6 Fredag alt (Torsdag EM) FM till Söndag FM
4 (17.4%)
November 18-20 Fredag EM till Söndag KV
5 (21.7%)
December 2-4 Fredag EM till Söndag KV
5 (21.7%)
December 9-11 Fredag EM till Söndag KV
3 (13%)
December 16-18 Fredag EM till Söndag KV
1 (4.3%)

Total Members Voted: 6

Voting closed: October 02, 2011, 11:29:17

Author Topic: Karlsborgslan - Intressekoll (Primärt Falcon, Sekundärt (ej fastslaget)  (Read 11652 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Tack för visat engagemang Rivvern.

Givetvis tråkigt att intresset inte var så stort den här gången, men å andra sidan har Halmstads-LAN:en de senaste åren varit grymt roliga trots att vi inte varit alls lika många som i fornstora dar.

Samtidigt ser jag inte riktigt poängen med att klanka ner på oss som lirar t.ex. World of Tanks, det ena behöver väl inte utesluta det andra? Den inställningen är väl om något en sak som skrämmer bort folk från Nosig - "spelar du annat än hardcoresimulatorer är du inte en riktig nosigare"?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Men spela WoW då istället för att sitta här och grina. Jag gjorde själv ett försök med LAN för ett par år sedan och det var nog inte ens sex personer som svarade den gången, men det är ingen idé att sura för det. Får du inte ut vad du vill av NoSiG och det här forumet får du väl söka dig till något annat ställe. NoSiG passar mig perfekt efter mina behov och där jag är i livet. Vill du ha något annat får du jobba för det. Nu ska jag fortsätta spela spelet som inte räknas. Ni andra är välkomna att joina in.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Jag klankar inte ner på WOT. Det är inte poängen. World of tanks utesluter inte något annat. Jag spelar självklart andra spel också. Problemet är att det inte spelas något annat!! Otaliga gånger har folk försökt få igång spel med LockOn, Arma, IL2 och Falcon men utan att lyckas. Istället sitter folk och spelar andra spel som då borde läggas detta åt sidan och faktiskt bidra till att få något att fungera. WOT, WOW, COH och andra arcade spel är inte några huvudspel.

Själv brukar jag alltid försöka rätta mig in i leded och köra det som verkar mest populärt. Inte sätter jag mig själv och spelar BF3 när det ligger folk i Falconkanalen.

Mina behov är en nordisk simulatator grupp. Tyvärr är inte NOSIG längre en sådan. Det är bara ett kompisgäng som jag inte känner mig delaktig i längre.


@ Horizon. Jag har letat efter ett bättre alternativ under flera år men aldrig letat aktivt. Tror du precis fick mig att göra det.

Jag söker ett community som spelar IL2, Falcon, ARMA och Lockon/DCS. Tacksam för tips.

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Oooouch, inte nog med att du var en av dem som fick spelandet att dör ut Horizon, nu klankar du dessutom på Rivvern som ändå kämpat hårt under de senaste åren för att få igång det.


Control
87th Stray Dogs VFW


Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Men grabbar, det här är väl onödigt?

Ja visst, Nosig är inte en "hardcore-community" som bara flyger Falcon etc men jag har ändå spenderat många trevliga timmar på TS med folk härifrån.

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Samtidigt kan vi nog alla förstå Rivverns frustration för det svaga intresset, vad gäller antalet, för hans försök till att samla oss alla än en gång.

Jag själv hör till en av dem som inte alls la någon röst. Jag kan bara se mitt schema 1 månad framåt vilket gör det ganska svårt för mig. Med tanke på att jag bor i Barcelona så räcker det inte att jag är ledig, det ska passa med flygningar dit och hem igen.
Det var till och med två datum som passade med båda helgerna är sedan länge bokade med annat...

Det var mina hinder och de är nog i samma storlek för de som har barn och familj.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
För egen del vore en LAN-helg guld värd för att få kvalitetstid med andra simulatorspelare. Däremot har jag svårt att på förhand sätta av t.ex. två timmar en vardagskväll för onlinespel eftersom jag i regel blir avbruten av barn&sambo stup i kvarten fram till 21-22 någon gång. Kör man offline är det ju bara att pausa när man blir ålagd att diska eller byta en blöja. Jag kör t.ex. nästan uteslutande WoT ensam skall tilläggas.

Nosig har funnits i ca 10 år nu, och jag skulle tro att antalet simulatorspelare är lägre än någonsin. Jag tycker trots detta att Nosig har ryckt upp sig lite det senaste året, forumet är mer aktivt än på länge osv. Nosig är ju ingen formell förening med ett uttalat syfte utan består i praktiken av de personer som väljer att engagera sig genom deltagande på forumet, onlinespelande och LAN. Vi såg redan för 5-6 år sedan hur de mest seriösa Falconspelarna gick med i 87th, vi har sett hur ArmA-folk sökt sig till Anrop osv. så visst är Nosig 2011 i mångt och mycket en lös social sammanslutning av likasinnade som träffats via forumet/LAN/IRL under dessa 10 år. Jag har inget problem med det, men förstår att det är frustrerande om man vill köra mer konternuerligt men inte får med tillräckligt med folk.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Slammer87th

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
    • Email
Ta det lugnt boys! Jag tycker vi har haft för trevligt tillsammans för att börja bli småkinkiga mot varandra nu! Jag förstår frustrationen och det ligger givetvis en hel del i vad som uttrycks men tonen blev lite tråkig!

Bra initiativ av Rivvern även om det inte blev tillräcklig respons nu! För egen del så har jag ett 87th LAN i november och kände att det blev lite för tätt för att jag skulle vara på men det kunde jag gott skrivit ett par rader om!

Jag tror fortfarande att det finns möjlighet med god framförhållning! Kanske det går att reta igång Halmstadgänget igen om det går att komma in på FMHS !?

//slammer