Poll

Vilkar dagar vill ni åka på lan?

Oktober 14-16 Fredag EM till Söndag FM
2 (8.7%)
Oktober 21-23 Fredag EM till Söndag FM
1 (4.3%)
Oktober 28-30 Fredag EM till Söndag FM
2 (8.7%)
November 4-6 Fredag alt (Torsdag EM) FM till Söndag FM
4 (17.4%)
November 18-20 Fredag EM till Söndag KV
5 (21.7%)
December 2-4 Fredag EM till Söndag KV
5 (21.7%)
December 9-11 Fredag EM till Söndag KV
3 (13%)
December 16-18 Fredag EM till Söndag KV
1 (4.3%)

Total Members Voted: 6

Voting closed: October 02, 2011, 11:29:17

Author Topic: Karlsborgslan - Intressekoll (Primärt Falcon, Sekundärt (ej fastslaget)  (Read 11590 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Här kommer en intressekoll för att slå fast följande saker.

Är vi tillräckligt många?
Kan tillräckligt många ansluta på samma datum?

Vi har en möjlig långhelg. Det är Allahelgona den 4-6 November. Inte säkert att vi kan få tillträde men chansen är störst då.
Sen är ju frågan om det inte räcker med Fredag till Söndag? I min mening så räcker det alldeles utmärkt om ni går med på mina krav.

Kravet är att de som tänker vara med skall ha ordning på sin skit.
Det ska inte bli som Halmstadslanen där folk kommer utan att ha installera spelen och man tvingas lägga en halv dag på att installera och trixa.
Behöver man hjälp och stöd så får man ju det enklast via TS någon kväll.
De spel man har tänkt spela skall vara installerat, uppmappat och klart så att man i ett tidigt skede kan dra igång. Punkt slut.

Jag kommer att göra det smidigt för er. Nätverk, el och kablar kommer finnas. Bara ta med sina Hotas, sin dator och en sovsäck eller motsvarande. Blir pollen framgångsrik så kommer jag med mera info senare. Jag kommer att kräva lite personuppgifter vid anmälan, det har väl blivit rutin nu för de som varit med på Halmstadslanen.

Berätta nu för de som kan tänkas vara intresserade och som inte besöker forumet så ofta.
« Last Edit: September 22, 2011, 12:18:38 by Rivvern_ »

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Jag är intresserad men jag vet inte när jag har fått min semestermånad än så jag skippar röstningen ett tag.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Fasen vad bra, Rivvern! Kom på att vi har en grupp på fejjan och hojtade till där. :)

Edit: Allhelgona är vad jag ser ingen långhelg i år? Söndag på lördagen, bara, och så en del offentliganställda som väl får fre em ledigt...

Jag skulle föreslå ett mer fokuserat upplägg där vi går igenom lite typsituationer och ser till att vi blir hopflugna ordentligt. Grundläggande formationsflygning, kommunikation, landningsvarv, olika attacker, grundläggande ACM. Sedan avsluta med "slutövning". Då kanske vi kan vara lite tightare och mer samordnade än vanligt. I så fall skulle tre dagar kanske inte vara fel. Dessutom skall man hinna äta ambrosiakaka också! ;)

Måste kolla när jag har flygveckor, det är någonstans v1140-v1144...
« Last Edit: September 22, 2011, 17:01:09 by ft »

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Jag är intresserad (ska titta noggrant i kalendern och konsultera hustrun innan jag svarar på pollen). Jag förespråkar stort fokus på gamla NOSIGklassikern Falcon och med ArmaII som slaskspel.

Kanske vågar vi lita på nätverken och simmarna så pass mycket nu för tiden att vi vågar ha en andra server igång samtidigt med ArmaII och något evolutionliknande uppdrag som pågår i flera timmar, de som blir nerskjutna i Falcon hoppar in i detta uppdrag och lirar medans de väntar på de som fortfarande flyger. 
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Quote
Jag skulle föreslå ett mer fokuserat upplägg där vi går igenom lite typsituationer och ser till att vi blir hopflugna ordentligt. Grundläggande formationsflygning, kommunikation, landningsvarv, olika attacker, grundläggande ACM. Sedan avsluta med "slutövning". Då kanske vi kan vara lite tightare och mer samordnade än vanligt. I så fall skulle tre dagar kanske inte vara fel. Dessutom skall man hinna äta ambrosiakaka också!

Om vi flyger som vi gjort de senaste veckorna så kommer inte detta vara ett problem :P



Jag tycker att ditt förslag är mycket bra Control. Vem kan ordna en bra server eller två?

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Jag ska rösta när jag konsulterat kalender och fru. Noterar att även ctrl numera kallar 'älsklingen' för 'fru'. Grattis! :) Vad gäller spel/sim så låter Falcon med BMS och ArmA II bra, men då förordar jag modfritt när det gäller ArmA. Det strulade rejält förra gången med alla moddar och tillägg. Jag är av meningen att det bara ska vara att installera, ev. patcha och sedan köra. Sen kör jag gärna en sväng FC/Black Shark också, det var jäkligt kul förra lanet. Kan till och med tänka mig att helt ersätta ArmA II med FC/Black Shark.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
BMS+FC/Black Shark låter mums, men BMS + ArmA II funkar fint det också.

Jag bör kunna de flesta helgerna i november iaf, oktober är lite mer osäkert. Kryssar för några alternativ.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
4-6/11 är helt klart min favorit. Jag satte dit två andra alternativ också, sen är det inte helt omöjligt att jag kan även andra datum.

edit: Tack Horizon, om du fortfarande vägrar facebook så får du vänta tills LANet på bilder :)
Control
87th Stray Dogs VFW