News:

No significant change

Main Menu

BMS 4.32

Started by Oden, September 04, 2011, 07:17:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

:D

Ska se om jag får igång TS3 och Falcon nu :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Lupson

Har dragit igång en Tiger Spirit kampanj här hemma. Gissningsvis samma SEAD-uppdrag uppåt nordöstra kusten. Jisses vad smörj jag får! Första gången kom ett gäng Su-30 och gjorde livet surt för mig. Fick visserligen skjutit ner en av dem, men både jag och min wingman strök med.

Andra SEAD-flighten strax efteråt gick bättre, var mycket mer eget flyg i närheten som sysselsatte fiendens jakt. Fan Song bortskjuten med HARM och ett par missile launchers fick äta CCIP-CBU som jag släppte på lågan. Dessvärre blev jag lite för het på hemvägen, "skulle bara" dra iväg ett par Slammers mot en rote Su-25. Istället fick jag plötsligt en SA-9 rakt upp i prutten. Ridå.

SEAD-strike tre blev exakt som nummer 1, nedskjuten på väg dit av Su-30.

SEAD-strike fyra OK, en HARM-träff och CBU:s över lite ZPU-enheter. Överlevde t.o.m!

Summa summarum har ju en del saker ändrats sedan jag flög ordentligt senast (Allied Force). HARM-gränssnittet blir jag inte riktigt klok på, hittar inte var jag t.ex. ser distans till låst mål. Känns också som om BMS-gänget reducerat räckvidden på AIM-120? AGM-65 funkar iaf bra nu när jag mappat upp uncage och exp view på mina fåtaliga HOTAS-knappar. LGB vågar jag inte ens försöka mig på.

Någon som vet ifall man kan få användargränssnittet lite mer högupplöst? Gör nästan ont i ögonen att köra 640x480 eller vad det nu kan vara på en 24"-tummare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Quote from: Lupson on September 09, 2011, 21:58:00


Någon som vet ifall man kan få användargränssnittet lite mer högupplöst? Gör nästan ont i ögonen att köra 640x480 eller vad det nu kan vara på en 24"-tummare.

+1


Kul att du är i farten luppe!

Justin Case

Ok, hur många blir vi ikväll (lördag) som flyger?

Subroc

håller på och tankar ner, dock så har frugan fyllt år så är bjudning ikväll man om det fortfarande liras kanske jag ramlar in vid 22 tiden och testar. Har ju haft problem att köra f4:af via 3g uppkopplingen men om Allah, Bill Gates och Thomas Ekman är goda så finns förhoppning om MP lir

Baztid

Ska iväg och kolla/köpa en bil i eftermiddag men så snart jag tar mig hem är jag på !!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Rivvern_

Jag är med. Dyker väl upp vid 19-20 snåret och kommer att sitta tills nästa dag. Tidigare om jag är riktigt snäll.


Horizon

Quote from: Justin Case on September 10, 2011, 14:04:27
Ok, hur många blir vi ikväll (lördag) som flyger?

Jag tänkte ta mig en sväng om inget oväntat händer.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names