Author Topic: Angenämt "problem" - Panther vs Ferdinand  (Read 2280 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Angenämt "problem" - Panther vs Ferdinand
« on: July 21, 2011, 19:15:10 »
Läget är följande:

Experience
Free: 117000
VK3002DB: 30000
Jagdpanther: 56000

För att låsa upp Ferdinand och uppgradera den fullt behöver jag ca. 181000 xp och är alltså strax i hamn.
För att låsa upp Panthern och uppgradera den fullt behöver jag ca. 169000 xp och har ca. 22000 xp kvar.

Kan inte bestämma mig för vilken vagn jag ska ta. Gillar verkligen att köra TD och Ferdinand med 128'an är det riktigt bra tryck i, men nu när man tydligen ska få en Panther II (hoppas fan att det stämmer nu Luppe! ;)) så kanske det är bättre att ta Panthern? Vad hade ni gjort?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Angenämt "problem" - Panther vs Ferdinand
« Reply #1 on: July 21, 2011, 21:05:42 »
Läget är följande:

Experience
Free: 117000
VK3002DB: 30000
Jagdpanther: 56000

För att låsa upp Ferdinand och uppgradera den fullt behöver jag ca. 181000 xp och är alltså strax i hamn.
För att låsa upp Panthern och uppgradera den fullt behöver jag ca. 169000 xp och har ca. 22000 xp kvar.

Kan inte bestämma mig för vilken vagn jag ska ta. Gillar verkligen att köra TD och Ferdinand med 128'an är det riktigt bra tryck i, men nu när man tydligen ska få en Panther II (hoppas fan att det stämmer nu Luppe! ;)) så kanske det är bättre att ta Panthern? Vad hade ni gjort?
Ja du... med tanke på hur skraj jag blir varje gång jag möter en Ferdinand head-on så... men samtidigt är man ju sårbar, de flesta har ju vett att sikta på de ställen som pajar dina band.

Panthern min har nu fått motor 2/4 samt nya band vilket marginellt förbättrat den. Men innan man får 88 L/71 så är den nog inte bättre än VK3002(DB) på någonting väsentligt. Men jag misstänker starkt att när man väl fått sin Panther fullt uppgraderad kommer den vara relativt snabb, relativt bra acceleration, grymt bra kanon - men med svagt pansarskydd. Om du slipper undan hela den tråkiga grinden till fullt uppgraderad Panther så... jag vet inte. Man har nog kul med båda. Och då har man ju ev. en Panther II att se fram emot - och sedan E50.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Angenämt "problem" - Panther vs Ferdinand
« Reply #2 on: July 21, 2011, 21:50:01 »
Är det något jag hatar så är det dåligt pansar och det låter ju halvkul att det fortsätter även med Panthern. DB'n är den första mediumvagnen som kan ta något sånär mycket stryk, men då gäller det att man nickar kulorna på rätt sätt. Med en TD studsar det ganska friskt bara man får fronten mot den lede fi. Har precis kört några rundor och är måttligt road av någonting i det här spelet för tillfället. Det går apdåligt och tog mig fem battles innan jag fick dagens första seger i JP'n. Höll på att skrika högt och slänga saker omkring mig på slutet. Ska nog sluta för ikväll.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Angenämt "problem" - Panther vs Ferdinand
« Reply #3 on: July 25, 2011, 22:45:02 »
Ledsen för ett sent svar men här är min åsikt:

Har ägt och kört både Ferdinan och Jagdtiger... och de suger IMHO. Visst har de mycket pansar i front och stor kanon men är superslöa= givna art mål, och precis som ni säger så går de flesta duktiga spelare efter banden och då är man helt körd. Hade en JT innan wipen och har sällan varit så besviken. Visst stor kanon men jag gör typ lika mycket skada med min JP, men den är mindre, snabbare OCH inte ett lika prioriterat mål för fienden (brukar oftast underskatta den). Sen är det ju klart att olika vagnar passar olika spelare men jag tycker ändå att jag kan TD spåret/spelsättet ganska bra. Bör också tänka på att Rep/am kostnaden är mkt högre på tyngre vagnar.

I ärlighetens namn - när såg ni senast en Ferdinan/JT med många kills?

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Angenämt "problem" - Panther vs Ferdinand
« Reply #4 on: July 25, 2011, 23:21:16 »
Det kommer du och säger nu när jag låst upp Ferdinand, ditt as. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Angenämt "problem" - Panther vs Ferdinand
« Reply #5 on: July 30, 2011, 10:23:15 »
Muahaha, slog ut en IS-4, en Tiger II och en Objekt 704 på senaste rundan. Det gäller bara att veta hur man ska använda Ferdinanden! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names