Author Topic: Rise of Flight - prova nu!  (Read 3050 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Rise of Flight - prova nu!
« on: July 01, 2010, 08:09:23 »
Hepp!

Rise of Flight börjar, som jag sade annorstädes, vara på klart spelbar status nu. De kapar visibility vid 2500 m, vilket begränsar möjligheten till realistiska patrulluppdrag, men det är också den sista showstopper jag hittar. Det är i övrigt tokläckert.

Nu har de en fjortondagars demo tillgänglig, för de som vill prova. Lagom till semestern, som börjar idag för mig. Någon som är sugen på att leka med pappersdrakar - hojta till!

Om någon är sugen på att köpa är det också ett bra tillfälle nu. Tills imorgon (2/7) har de rabatt på ett antal flygplan så man kan fylla sin hangar lite bättre. US$2.99 istället för US$5 per kärra. För de som inte vet så får man med två eller fyra flygplan, vet inte vad det är på de versioner som finns i handeln just nu, och sedan kan man köpa till.

Faktiskt en trevlig affärsmodell tycker jag, man betalar för de flygplan man vill ha och därmed kan man skicka en signal till tillverkaren att man inte är intresserad av tvåhundra flygplan till med exakt samma FM. Skulle vi haft till 1C, så hade det kanske blivit någon annan utveckling än märkligare och märkligare maskiner. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight - prova nu!
« Reply #1 on: July 01, 2010, 09:09:28 »
Jag är lite osäker, men dissade jag inte detta lir pga. DRM-systemet, minns jag fel eller har det ändrats något på den fronten?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight - prova nu!
« Reply #2 on: July 02, 2010, 12:16:38 »
Det har blivit bättre. Man kan nu köra det offline också. Inget Star-farce eller liknande.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Rise of Flight - prova nu!
« Reply #3 on: July 03, 2010, 15:17:56 »
Vet inte riktigt varför men jag går inte riktigt igång på WWI planen... och sen var det det där med DRM'en.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Rise of Flight - prova nu!
« Reply #4 on: August 15, 2010, 17:43:10 »
Det är jääääävligt läckert! Händer saker betydligt snabbare än i WWII. De har infört CTF-spel, som jag hoppas kan vara en bra avvägning mellan multiplayer och faktiskt taktiskt spel - skall provas. Man ser på något vis andra flygplan och deras attityd bättre än i Il-2, vilket gör det elegant att smyga upp på andra. In och ut ur molnen, solen i ryggen och så försök hitta någon som sitter och sover. Sedan blir man så nöjd när man lyckas göra en snygg landning. :)

Onlinekravet är som sagt släppt förutom för multiplayer (begripligt ;)) och career mode (däremot helt obegripligt).

Jag behöver en rotekamrat, så få tummen ur nu gubbar!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Re: Rise of Flight - prova nu!
« Reply #5 on: March 08, 2011, 13:07:17 »
Har äntligen beställt en ny dator nu så snart bör jag kunna köra RoF.
i7 950, GTX 460 OC 1GB SLI och 12GB ram borde väl kuna dra runt skiten :)

Snart släpps ju Cliffs of Dover också så man får kanske damma av sin gamla cougar.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst