News:

No significant change

Main Menu

Arma 3 !!

Started by Baztid, May 19, 2011, 20:47:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Baztid

Funderar på beställa ett till 5870 och prova köra SLI. Rekomendationer av nån som kan nått om de?
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Hehe, containern betedde sig som en ballong när han körde på den med stridsvagnen. :D De har som sagt lite mer att jobba på när det gäller fordonsfysiken. Däremot tyckte jag att deras "ragdolls" såg fina ut, särskilt när han kastade granaten. Såg också jäkligt fint ut från luften och dykarna lockar mig även om det inte kommer att bli en stor del av spelet. Skön undervattensvärld iaf. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

Precis! RÃ¥ka vara sÃ¥ att jag VET att en container inte studsar iväg sÃ¥ när man kör pÃ¥ den med en bil  :-X :-\ ::)
Känns märkligt att det 2011 fortfarande inte hänt mer inom fysikmodelleringen inom spelvärlden. Wow saker flyttar sig när man rör vid dem, men det liknar mer pappkartonger än riktiga saker

KeyCat


Scanning the Horizon: Arma 3 in 2012
http://www.bistudio.com/english/company/developers-blog/285-scanning-the-horizon-arma-3-in-2012

A3 releasen har ju tidigare flyttats fram till Q4 2012 men BIS kommer att släppa en gratis "Community Alpha" någon gång i sommar.

/KC
>> It's all about teamwork! <<


KeyCat

#13
15 min video från E3 mässan.

Arma 3 Demonstration

DirectX 11, PhysX 3, användbara instrument i cockpit, ToH flightmodel - hell yea! Börjar snart bli dags att planera en full HW uppgradering för min del... Han nämner 2013 i videon så jag min gissning är att släppet blir Q2 nästa år, "community previewn" kommer dock till hösten.

Hårdvaran som användes för denna demo enligt RiE (utvecklare på BIS) var:

Quote
Operating System: Windows 7 Enterprise 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 970 @ 3.20GHz (12 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 12288MB RAM
DirectX Version: DirectX 11
Card name: NVIDIA GeForce GTX 580
Monitor Model: V3D245
Disk Model: C300-CTF DDAC256MAG SCSI Disk Device

Hittade även minimum spec i intervjun någon post ovan:

Quote
ArmA 3 Minimum Specifications:

OS: Windows Vista SP2, Windows 7 SP1
CPU: Intel Dual-Core 2.4 GHz or AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz
GPU: NVIDIA GeForce 8800GT or ATI Radeon HD 3830 or Intel HD Graphics 3000 with Shader Model 4 and 512 MB VRAM
RAM: 2 GB
HDD: 15 GB free space
DirectXÃ,®: 10

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Jäkla snyggt alltså. Kanske har man även uppgraderat datorn tills dess, så... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Ja man kan ju konstatera att det hänt en del sedan vi mötte "PK mannen" i OFP ;D

/KC
>> It's all about teamwork! <<