Tu-154 vinglar omkring!

Started by Brat, May 12, 2011, 20:32:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

Om ni sett filmen som Aftonbladet visar Kallad :Piloten tappar kontrollen - totalt! Så kan jag meddela att jag såg denna för ett par veckor sedan och har fårr förklarat för mig att planet stått på marken i 10 år, detta var premiärflygningen efter genomgången och strax efter start tappar han möjligheten att styra skev och höjdroder, han lyckas med bara motorer och roder få ned planet på marken, en bragd. Jag tror att den vobblande rörelsen beror på att han endast använder roder för att svänga, ingen lätt uppgift, han måste ha kompenserat med motorerna så gott det gick, men som sagt, snyggt gjort! :police:
-Brat

Horizon

Stämmer det du säger förtjänar piloten medalj. Såg minst sagt vingligt ut. Tyckte först att det såg ut som en sån där "fylleflygning" som några sportplanspiloter brukar göra på flyguppvisningar.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article13006711.ab
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Det finns två delar av flygningen på Youtube, den ena när de nästan passerar ovanför filmaren, på den andra ser man planet komma i en sväng längre bort och försvinna bakom skogen bara för att en kort stund senare rulla längs banan medan folket runt fotografen jublar lättat!
-Brat