Poll

Vilkar dagar vill ni åka på lan?

Oktober 14-16 Fredag EM till Söndag FM
2 (8.7%)
Oktober 21-23 Fredag EM till Söndag FM
1 (4.3%)
Oktober 28-30 Fredag EM till Söndag FM
2 (8.7%)
November 4-6 Fredag alt (Torsdag EM) FM till Söndag FM
4 (17.4%)
November 18-20 Fredag EM till Söndag KV
5 (21.7%)
December 2-4 Fredag EM till Söndag KV
5 (21.7%)
December 9-11 Fredag EM till Söndag KV
3 (13%)
December 16-18 Fredag EM till Söndag KV
1 (4.3%)

Total Members Voted: 6

Voting closed: October 02, 2011, 11:29:17

Author Topic: Karlsborgslan - Intressekoll (Primärt Falcon, Sekundärt (ej fastslaget)  (Read 11662 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Som jag skrev ovan, det har aldrig varit min avsikt att sabba något i och omkring NoSiG. Föreningen är något jag varit stolt över och pratat om när jag träffat likasinnade runt om i landet. Jag har skrivit och skrivit och skrivit i forumets alla avdelningar (vilket inte kan ha undgått någon) och jag har under alla år försökt hålla igång kontakten genom tider av jobb, studier och familjebildande, även om onlinespelandet gått i vågor. Jag har aldrig gett mig på andra för att de inte gjort som jag vill.

Det känns riktigt trist att höra vad ni faktiskt tycker, när jag själv känner att jag försökt göra vad jag kan för att dra mitt strå till stacken i mån av tid, intresse och möjligheter. Du säger att det inte är personligt, men hur kan det uppfattas på något annat sätt? Jag lämnar gärna över min stafettpinne när det gäller att försöka hålla forumet och aktiviteterna levande. Varsågod.

Du ska absolut inte uppfatta det som att det är ditt fel för det är det inte. Jag har absolut inte pekat på dig personligen men eftersom vi knappt inte är några kvar förstår jag att det kan kännas så. Det ska inte vara några personliga påhopp över huvudtaget. Att man är bitter är en sak och det har jag rätt till efter 7 år och man har försökt förändra saker för att slippa stå där vi är nu.

Vi har varit kanske 7 pers på TS det senaste. 4 som spelat WOT och 3 som spelat Falcon. Varför har vi inte varit 7 som flugit tillsammans? Efter att ha gått igenom gamla forumtrådar kan jag bara konstatera att NOSIGS aktivitet har dalat konstant sedan 2003-2004 och jag känner att vi börjar nå botten. Vi har inte försökt att få nya medlemmar och när det dykt upp någon ny stackare så är det ingen som brytt sig. Det har fokuserats på fel saker eller inte alls.

Jag vill inte att NOSIG ska dö men jag har inget intresse i att vara här för att spela då mitt intresse skiljer sig från andras samt att andan och stämningen här har på något sätt försvunnit.
NOSIG kanske behöver någon form av nystart med nya mål. Vilka är de populäraste trådarna? Ta vara på dessa och rensa bort resten kanske?
Fokus kanske inte ska vara onlinespel. NOSIG kanske ska vara ett debattforum för politiska händelser?
Eller så är ni faktiskt nöjda med att NOSIG är ett litet samlingställe för er som är gamla vänner.

Jag tycker att ni borde göra något men det måste vara något kraftfullt och som inte har med simulatorer att göra. För det tror jag att flera av oss har gett upp.


Jag vet inte om jag är ute och vimsar här... kanske har jag bara sovit för lite.  ;)


EDIT: Kan vara idé att döpa om tråden till något lämpligt?

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Quote from: ctrl
...
4. I min minnesbild var du Horizon, ofta den första som kom med ett negativt svar på spelförslag. Jag bad vid flera tillfällen de som inte kunde att helt enkelt ignorera förslagen men det gick inte och/eller blev för sent

Jag är mållös. Vet inte riktigt vad jag ska svara. Kanske något om att jag trodde att det var bättre att visa att man uppmärksammat meddelandet och sedan lämnar en förklaring till varför man inte kan eller har tid att delta? Tidigare har det ju hetat att man bidrar till NoSiG's förfall om man "ignorerar" eller inte svarar i trådar. Jag trodde aldrig att någon skulle kunna koka ihop det där som du precis skrev. Jag har aldrig haft för avsikt att sabba något i NoSiG.
...

Som jag skrev, jag försökte får er att sluta "negga" förslagen men du och de flesta andra ignorerade mig och enligt min bedömning är detta huvudorsaken till den snabba nedgången.

NOSIGs huvudsyfte var väl ändå att stimulera onlinespelande av seriösa simulatorer med huvudinriktning på flygsimulatorer. Att vi sedan gjort en massa andra saker fråntar inte att detta åtminstone enligt mig hela tiden har varit huvdsyftet.
Control
87th Stray Dogs VFW