Author Topic: Arkadstridsvagnar i sitt esse  (Read 30833 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #16 on: May 05, 2011, 14:58:53 »
Fick nu även 8.8 L/53 till VK3001(P). Ganska besviken faktiskt. Man träffar avsevärt mer sällan, den skjuter 10 skott/min mot 15/min för 7.5 L/70 och har något sämre penetration. Dock så gör den såklart mer skada. Vilket inte hjälper nämnvärt när man missar/inte får genomslag.

Känns som att man alltid hamnar nos mot nos med någon Heavy tank, t.ex. en IS-3 eller någon av de amerikanska prototypvagnarna (T29) som har sjuka mängder frontpansar och jättelik kanon. Och dessutom 1200 hp, så jag behöver ca 6-7 träff i sida/akter för att förstöra dem, medan dom tar mig på max 2-3 st.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #17 on: May 05, 2011, 16:45:34 »
Det här luktar mer och mer fail-spår. Kanske ska man bita i det sura äpplet och skita helt i att fortsätta efter Panzer III/IV? Salsam kommer att säga "told you so..." och le. :) Ja ja, man kan ju alltid fortsätta senare om de skulle ge en massa kärlek till Panthervagnarna så att det blir lönt att jobba sig upp mot dem.

För tillfället jagar jag Hummeln, artilleri är riktigt kul.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #18 on: May 05, 2011, 18:38:45 »
Ja, som det känns nu har amerikansk/rysk heavy armor generellt såpass mycket bättre eldkraft/skydd, att rörligheten hos mediums inte räcker till. Men det handlar såklart mycket om taktik också. Är man 3 st Panthers med 8.8 L/71 som samarbetar och ser till att försöka koncentrera sin eld så kan man såklart rå på även heavies - förutom de som har över 200 i front turret armor...

Det känns faktiskt lite som att tyska spåret för heavies inte är riktigt konkurrenskraftigt. Spontant känns jänkarnas hitte-på tunga tanks och ryssarnas KV-3/IS-3 m.fl. överjävliga jämfört med Tiger / Tiger II.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #19 on: May 05, 2011, 20:29:13 »
Ja man har hört kommentaren att jänkarna först är blä, sen mera blä och sedan über. Taktik är nyckeln, precis som du säger. Igår körde jag, baloo och Fluff stormningstaktiken med våra Luchsare och det var riktigt kul även om vi oftast gick på pumpen. Några gånger lyckades vi dock slå ut tillräckligt många av fi's artillerivagnar m.m. att vårt lag till slut vann matchen. Själva blev vi postumt tilldelade diverse medaljer. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #20 on: May 07, 2011, 17:10:23 »
Naaaaajs!! 6100 xp på en enda fight! Och inte ens en "double" (borde varit eftersom det var min första battle för dagen). Vete fasiken hur det gick till, men jag hade 19 hits på en massa T34 (USA), IS-3, Tiger II och annat - men bara en kill. Kanske man får extra XP för critical hits? Jag pumpade in alla mina HE-granater i 1-2 heavies.

Nu är jag halvvägs till nästa (DB)! Wheee!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #21 on: May 07, 2011, 20:58:17 »
wtf? 6100 xp på en fight? galet...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #22 on: May 08, 2011, 11:10:40 »
wtf? 6100 xp på en fight? galet...

Ja, det är nästan så jag borde tagit en screenshot på det. Jag var rankad i botten i min VK3001(P) och fick in träffar på massor med högre rankade vagnar, antar att det var det som gjorde susen.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #23 on: May 08, 2011, 13:05:57 »
Mellan den 7- 9/5 får man x5 XPn för första vinsten per dag!