Author Topic: Arkadstridsvagnar i sitt esse  (Read 30879 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #144 on: February 23, 2013, 10:32:23 »
Skönt att läsa att fler och fler blir lika frälsta i JP som jag är! klar min roligaste vagn att köra  :)

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #145 on: February 23, 2013, 15:20:30 »
Nu har jag bytt tillbaka till 105'an på JP'n. Saknade det big badaboom som den stora kanonen gav. Stor tillfredsställelse när man skjuter bort 550 hp på någon elaking. En KV-1S åkte på tre skott igår och han såg mig inte ens på nästan 500 meters håll. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #146 on: February 23, 2013, 16:07:30 »
Har en Guld JT med 8.8 cm kanon på.. visst skjuter den snabbt men kan ju lika gärna kasta sten på de större vagnarna man möter  :-\
105an rockar, bra drag och ändå inte farlig omladdnings tid.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #147 on: February 23, 2013, 16:27:12 »
Ja, det var det som fick mig att byta tillbaka till slut. Upptäckte att jag satt och sköt HE på större vagnar för att få någon effekt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #148 on: February 23, 2013, 23:45:22 »
Är snart två månader sedan jag senast lirade WoT - eller något datorspel för den delen. Två ungar är inte direkt optimalt för mängden speltid.

Det sagt så ska man givetvis köra 10.5:a på JagdPanthern! Snart är stora pojken redo att grinda E-50M åt mig ;-)

Har f.ö. xp för antingen JP2 eller Ferdinand. Saknar iofs ändå cash, men frågan är vilken man ska lira?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #149 on: February 24, 2013, 17:36:14 »
Tror på JP2an. Det jag gillar med JPn är mobiliteten, shoot n scoot. Haft Ferdinanen och det är en.. mobil bunker? visst stor kanon och mkt front pansar, men i matcher utan teamwork blir du rape:ad av mediums ändå för du inte kan röra dig.. får typ backa in i karthörnet och hoppas på att deras art inte hittar dig då är du kokt, var du än står. Var för övrigt deras art som dödade mig mest när jag körde Ferdinanen. Har liksom inte samma chans att byta eldställning  :-\

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #150 on: February 25, 2013, 19:55:32 »
Ferdinanden är den mest onödiga TD'n jag ägt. Håller med Salsam i allt han säger, plus att när jag väl kom till den så nerfade de vitryska asen den till stenåldern, vilket gjorde att varenda tomte och hans moster sköt rakt genom frontpansaret. Enda anledningen till att jag köpte och körde den var att jag var tvungen för att komma vidare till Jagdtigern. Nu är jag strax framme vid Jagdpanzer E-100. :)

Vid valet mellan JP2 eller Ferdinand > JP2 alla gånger.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Arkadstridsvagnar i sitt esse
« Reply #151 on: February 26, 2013, 07:28:47 »
Kan nu glädja er alla med att jag även fått WoT att funka hyffsat över 3G modem här nere från sandlådan. Tidigare försök med War Thunder har ju även visat sig lyckade  ;)
Ser fram emot att kunna köra någon match med er igen. Dock ligger jag ju +3.5h här nere så kväll för er är natt för mig  :-\
Skönt att ha lite kvalité spel att slå ihjäl tiden med. Något säger mig att sista halvan av insatsen kommer gå mycket fortare efter det här  ;D