Arkadstridsvagnar i sitt esse

Started by Horizon, April 18, 2011, 21:21:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Försöker hinna köra så jag får 2x xp på mina huvudvagnar (Panther II, Löwe, JagdPz IV och AMX 12t) varje dag. Inte alltid det hinns med eller uppskattas av sambon...

Hummeln och Leoparden har jag i stort sett givit upp.

När jag till slut lyckas låsa upp E-50 kommer jag väl dessutom behöva investera en mindre förmögenhet för att få råd att köpa den och uppgradera den någotsånär.

Apropå credits läste jag någonstans att varje skott till 10.5:an på JagdPanthern kostar multum, 4x så mycket som ammunitionen till 88:an. Tur man har sin Löwe att fixa credits med.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Baloo pratade lite siffror igår och meddelade att 88'an gör mer skada per minut än vad 10,5'an gör + att den slår genom bra, dessutom billigare ammunition som du säger. Men jag som är en B-52 gillar ju när det smäller högt och det känns mesigt med en liten 88'a när man kan montera grövre saker... :D Fast jag ska testa lite med 88'an igen, så får vi se hur det känns. Tur som du säger att man har sina guldtanks att samla pengar med, utan dem hade det varit en viktigare fråga för mig.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Fick äntligen låst upp JagdPanthern. Har ju bara korta 88:an nu i början, funderar åter på om man ska köra på 88 L71 eller 10.5 L52. Jämn penetration. Högre alpha på 10.5:an, bättre RoF på 88:an. Dyr ammunition till 10.5:an.

Frågan är också vilka extraprylar man ska köpa till. En medium gun rammer funkar väl bara till 88:an? Dyrt att byta senare. Vad mer rekommenderas? Har bara köpt sånt till Panther II:an förut. På den har jag rammer, camo net och binoculars (tror jag).
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

#131
En TD tycker jag att du kör med rammer, camo och binoculars om du ska använda den som det är tänkt och inte leka vanguard. :) Panther II (eller min E-50) kör du med rammer, vertical stabilizer och enhanced gun laying drive (alt. coated optics eller kanske en spall liner istället för egld). Binoculars på en snabb vagn är imo slöseri eftersom du sällan står stilla under längre perioder när du skjuter (bino's börjar inte verka förrän efter några sekunders stillastående).

På min JagdPanther har jag just nu 88mm L/71 monterad, men jag körde länge med 105'an då jag gillar stora smällar. :) Jag tycker att de två är rätt lika och det handlar nog mest om personlig smak där, men jag ångrar definitivt inte att jag låste upp 105'an. Edit: Dyr ammo till 105'an som sagt, men kör man premiumkonto tycker jag inte att man behöver tänka på sånt.

Det är samma rammer till 105'an så du kan lugnt köpa en till 88'an.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Någon frågade om man går mycket minus med de största vagnarna om det inte går bra. Det beror såklart på om man har premiumkonto eller inte, samt om man kör premiumvagnar eller inte. De senaste två kvällarna har jag inte kör Löwe eller KV-5 utan bara E-100, JagdTiger, E-50 och JagdPanther (och kanske någon annan liten visp då och då). Jag har inget premiumkonto längre och det har varit mer förluster än vinster. I förrgår hade jag drygt 350k credits och ikväll har jag strax under 150k credits. Så... ja, det ryker en hel del pengar när man kör stort och förlorar. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

#133
Fluff et al: 2:40 min, är det inte en AMX 1390, alt 12t som kommer studsande? Vi pratade ju om det där härom kvällen. :)

Edit: Hmm jag missade nog länken helt. Ska leta upp den igen.

Yom Kippur war part 1 - Israel fights for her life and wins
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Quote from: Horizon on November 08, 2012, 19:05:49
Fluff et al: 2:40 min, är det inte en AMX 1390, alt 12t som kommer studsande? Vi pratade ju om det där härom kvällen. :)

Hade du en länk?
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Passade på och köpte mig en E-50 under golden joystick-rean. Hade bara free xp nog att låsa upp 88 L/100. Hittills känns den bara som en långsammare och dyrare Panther II, men med toppmotor, tracks, turret och 10.5:an lär den väl bli som en helt annan vagn. Lite drygt att det krävs > 100K xp för att låsa upp allt, samtidigt som det är en förlustaffär att köra E50. Får bli "varannan Löwe" fortsättningsvis.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X