Ubåten är död - länge leve panoramat!

Started by Horizon, April 14, 2011, 09:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Ubåten är pensionerad och står och gråter på köksbordet tills jag vet vad jag ska göra med den. Tyckte att det var dags att byta upp mig från 17" 4:3 till 24" wide. Tänkte först köpa den Benq-skärm som är rankad tvåa på Prisjakt (G2420HDBL), men fastnade för den Acern (S242HL - tydligen helt ny, de hade precis packat upp den på Inet) då både specs och pris var samma och jag tyckte att bilden var något bättre på Acern samt att den var mycket snyggare att se på. Tycker att det var ett helt okej köp för 1700 pistoler.

http://www.dropbox.com/gallery/17333969/1/Acer?h=66520a
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Gratulerar! Jo, det började kanske bli dags för dig att uppgradera skärmen... nu väntar vi bara på att få se Horizon med en "HOTAS" från 2000-talet på nästa LAN :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Haha, ja jag sitter faktiskt letar gamla stickor från vikingatiden. Det knakar och brakar i Sidewindern, men jag har inte råd att köpa något dyrt. Kanske en begagnad X-52?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Skärmköp har alltid varit de bästa uppgraderingarna :D Härligt att köpa något som inte blir obsolet på 24mån.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Ja, jag var först lite tveksam till om jag skulle göra detta inköp, men det var faktiskt frugan som peppade mig och sa att jag ju hade pratat så länge om det nu. Nu när jag sitter här med resultatet framför mig är jag inte det minsta tveksam längre. Känns kanon! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Grattis! Men vad skall jag mobba dig för nu? :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Du får göra som Luppe och mobba mig för min gamla sticka, alternativt mitt fula beigeblåa Logitechtangentbord från 2000. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag har fått ett jobbigt glapp i sladden mellan stickan och gasreglaget på min X36:a. Sitter ju en serieportskabel/gameportkabel emellan. Om man böjer till det hela och tejpar funkar det. Men det är jobbigt när gasreglaget tappar kontakten och man tappar all dragkraft (eller om det var tvärtom). Kanske ska lämna in stickan till någon old-school tv-reparatör eller liknande som kan det där med att löda.

Annars firar ju X36:an 10-årsjubileum i Lupsons ägo nästa år, kanske läge att uppgradera.

Fast Fluff och Baloo hade ju kasserat sina och inhandlat X52. Kanske någon av de herrarna sparat på gasreglaget?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X