Author Topic: AMD?  (Read 8854 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: AMD?
« Reply #16 on: April 29, 2011, 23:35:12 »
Shit happends.. Men de får fixa shitten fort.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: AMD?
« Reply #17 on: April 29, 2011, 23:35:31 »
Lider med dig. :(
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

h.kan

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 82
  • Håkan Albertsson
    • View Profile
Re: AMD?
« Reply #18 on: April 30, 2011, 00:22:45 »
Var det Inet eller Komplett? Riktigt jävla slarvigt iallafall.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: AMD?
« Reply #19 on: May 01, 2011, 18:17:41 »
Det var Komplett som låg bakom detta genidrag... suck, suck, suck. De brukar ju vara kompetenta, men tydligen kan även de lyckas felrekrytera.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Re: AMD?
« Reply #20 on: May 06, 2011, 11:02:04 »
Det där var riktigt dåligt.

Själv har jag lyckats få någon annans datorlåda som bonus vid beställning av en kontorsdator för vår samfällighet.
Så jag led inte så mycket men tycker synd om stackarn som fick vänta en vecka extra på sin burk. Först fraktsedel till mig, sen tillbaka med åbäket. Tror fanimej den skulle till komplett först. Möjligt att de skickade en annan under tiden. Och ja, det var Komplett. Men annars har jag bara bra erfarenheter av komplett, de brukar vara medgörliga och rappa. Men med de volymer de skeppar är det väl ändå en viss risk för stolpskott.

Hoppas det ordnar sig asap, finns inget värre än väntan och osäkerhet efter man tryckt på "köp"-knappen....
snappahead

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: AMD?
« Reply #21 on: May 06, 2011, 18:54:15 »
Idag fick jag i alla fall skriftligt på att jag skall få det andra graffekortet, så det blir inte ett fall för konsumentköpslagen.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 522
    • View Profile
Re: AMD?
« Reply #22 on: May 13, 2011, 07:29:00 »
Jag rekommenderade tidigare Komplett, men har helt slutat handla där, det tog två månader på sig att skicka en sak som de påstod sig ha hemma vid beställning, tror de helt enkelt har blivit för stora. Handlar numera allt hos Dustin, de skickade en gång ett par minnen lösa i lådan utan packningsmaterial så de kunde leka marracas där, ringde ned och frågade om det skulle vara så, fick svaret, utan frågor: -Vi skickar ett par nya!
 Vad ska jag göra med de här då, frågade jag? -Behåll dem, sa de, och dagen efter hade jag två nya minnen för drygt 700:- i brevlådan, väl förpackade denna gång!

Uppdaterat: alla minnena fungera och datorn i fråga har 4Gb installerat till priset av 2Gb! :)
« Last Edit: May 13, 2011, 19:41:42 by Brat »
-Brat

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: AMD?
« Reply #23 on: May 13, 2011, 07:40:42 »
Beställde en 42" LG LCD-tv från komplett.se och när den levererades såg förpackningen öppnad och återförsluten ut. Öppnade och fann att frigoliten runt tv'n var sönderbruten/krossad i många mindre delar, men snyggt ihopsatt igen. Hela paketet såg misshandlat ut så det var med tvekan jag tog upp själva tv'n. Orkade inte bråka/skicka tillbaka/klaga så jag kopplade in tv'n och den har fungerat fint i ca. 1,5 år nu men man hade ju önskat att de meddelat om det var ett reparerat exemplar jag fick eller vad det nu handlade om...

Numera köper jag allt hos Inet. Har en butik på Torp köpcentrum som ligger 20 minuters promenad från där jag bor.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names