News:

No significant change

Main Menu

Shockwave Flash kraschar

Started by Horizon, March 23, 2011, 19:07:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Men varför är youtube toksegt? Både buffrar långsamt och tar mycket resurser (flash)...

Horizon

#9
Det kom en uppdatering till Chrome nu ikväll, men det avhjälpte inte mitt problem. Har iaf lyckats ringa in att det är på DN.se's site som krascharna uppstår. Youtube har jag inga problem att visa.

Edit: Vafaen, inte ens två nya uppdateringar för Flash hjälpte. Lutar väl åt att det är dn.se som kodat knas, eller?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#10
Flash är ett och samma delade objekt för alla browsers. Själv kan jag avinstallera det via lägg till/ta bort program men jag brukar alltid hämta installationsprogrammet direkt från Adobes sida och installera det som ett vanligt program.

Har aldrig råkat ut för det problemet som ni nämner med mitt nVidia GTX260 men vet att Flash för någon version sedan fick stöd för att även använda GPU'n (GPU accellerated).

Har du nVidia eller AMD?

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

AMD-grafikkort. Radeon 4850, 1GB. Jag har inte Flash under "lägg till/ta bort program". Antar att jag installerat det genom browsern första gången.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Nu vet jag inte om ni kör Flash 10.2 men gör ni det verkar det som om de senaste drivisarna rekommenderas...

  http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-fusion-apus-accelerate-08feb2011.aspx

Som sagt har nVida och inte haft problemet med 10.2 trots äldre drivisar...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Kör Flash 10.2 och installerade precis Catalyst 11.2 för grafikkortet. Ingen överklockning av grafikkortet. Flash kraschar fortfarande på DN.se, både med Chrome, FF och IE. Gissar som sagt att det är DN.se som är boven...? Har inte problem på andra ställen, som Youtube osv.

Verkar som Adobe har ett avinstallationsverktyg för Flash, ska testa det imorgon och sedan lägga in allt på nytt igen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

#14
Men vafan, nu är det även krångel hos svd.se

http://www.dropbox.com/gallery/17333969/1/Blandat?h=bd58d8
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names