News:

No significant change

Main Menu

Vad gäller idag?

Started by ft, March 01, 2011, 11:34:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Efter att ha ägnat mig åt knappologisimulering igen i A-10 och BS blev jag sugen på att köra lite hotrod igen också. Vilken verre rekommenderas av er som håller fast vid F4? AF har varit min favorit tidigare, eftersom det varit relativt bekymmerslöst flygande. Jag har helt enkelt inte tyckt att vinsterna med de andra varianterna varit värda extraarbetet och strulet. Dock är det ett tag sedan nu, och man kan tycka/hoppas att det borde gått framåt nog mycket både vad gäller användbarhet och funktion för att detta skall ha förändrats.

Om jag har förstått det rätt så har OF fokuserat mer på avionik och system medan FF/RedViper snofsat till grafiken mer. För min del låter det som att OF vore grejen (ja, har en F4 CD). Hur står de sig mot varandra stabilitetsmässigt? Hur fungerar det med TrackIR och virtuella förarkabiner? Skillnader i hur det simulerade kriget beter sig?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Har ingen bra info att ge men jag skulle köra AF då den är stabil och fin och simulerar väldigt mycket som den är. Jag är fortfarande trött efter moddhysterin på lanet i höstas och vill helst aldrig mer sitta och fippla med moddar som antingen kraschar eller stör ut något annat. GGG har talat. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Håller helt med, ska vi någonsin mer ha moddar/tillägg så måste det vara löjligt enkelt att få till det.
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

På LAN tror jag vi skall hålla oss till AF. Det är bra nog, även om det kanske inte innehåller den senaste uppdateringen av typsnittet i profile-sidan för en rödmålad JDAM som användes i Afghanistan hösten 2007. Bättre att flyga mer, mickla mindre och jobba på samarbete snarare än teknikfippel.

Nu snackar jag dock om att leka hemma själv och bekanta sig med det senaste av vad F-16-världen kan erbjuda. Vad kommer jag att ha roligast med, d v s vad har flest nördpoäng? :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Baztid

Ser ut som att OF kommer få lite schysstare grafik iaf  :)

http://www.cleared-to-engage.com/
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

zebra

Hej killar,,, finns det några tankar på att "flyga" lite på nätet framöver?

/z

Horizon

#6
Tankar finns alltid men som vanligt krävs det att någon gör något konkret av det. T.ex. lägger ett inlägg i "online nu"-tråden och sedan lägger sig på TS3, eller tar direkt kontakt med någon/några via t.ex. MSN och sedan drar igång. Min erfarenhet säger att det är det som funkar bäst om man vill ha lite onlineflygande. :)

P.s. Just nu kör vi väldigt mycket World of Tanks, så vill du med säkerhet träffa oss är det där du ska dyka upp. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zebra

World of tanks?? Får kolla vad det är.  Lite tank-körning är aldrig tråkigt.
Tips på var jag hittar bra info?  Ska kolla runt lite.

/z.