News:

No significant change

Main Menu

IL2: Cliffs Of Dover

Started by Justin Case, January 14, 2011, 11:31:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#48
Quote from: Obizzz on March 08, 2011, 16:15:27
Det har nog utvecklarna också och jag tror det kommer bli allt vanligare med pay to play och att betala för extra innehåll t ex fler flygplan. (det har ju IL-2 sysslat med länge egentligen fast de har släppts som addon-pack)

Det har de med största sannolikhet och borde göra som jag och se till att minimera dem ;)

Vad det gäller "Pay to Play" så kanske, kanske inte! Om tillräckligt många kunder inte köper idén och röstar med plånboken så kommer marknadsavdelningarna tvingas att prova något annat, som UBI tydligen fick göra med SH 5 och enligt rykte även Rise of Flight utvecklarna.

Quote
Som jag förstod det så kommer det säljas som vanligt men kräva registrering på steam. Jag som redan har ett konto och klienten installerad ser inte det som ett större problem.

Ja o det är IMHO än värre! Har läst att vissa nya spel som säljs på CD/DVD nu ändå tvingar användaren att köra Steam oavsett han/hon vill eller inte, dvs "Steam Exclusive" och det är det jag opponerar mig emot (och om jag bortser från de tekniska aspekterna med Steam).

Valmöjligheter är alltid bra för oss konsumenter och det är vi själva som bestämmer hur vi skall ha det genom att (än en gång) rösta med plånboken för sånt man inte gillar/accepterar och inte bara blint och okritiskt följa lämmeltåget på vad som är inne för dagen.

Helt OK att Steam finns som ett av alternativen för de som gillar det (det har även positiva saker , för vissa). Kalla mig GGG, bakåtsträvare, bitnazist om ni vill men kollar ni runt lite så är det många mer än jag som säger samma sak så det är knappast det. Jag är fullt medveten att det också finns många som gillar Steam, vet att tex Rivvern gillar det skarpt :D

Quote
Jag har inget emot pay to play i sig men då ska kvalitén motsvara det också. Jag kör till exempel iracing (www.iracing.com) där man både betalar månadsavgift och får betala för en del extra content. I iracings fall tycker jag de håller en så pass högre kvalitétsnivå än konkurrentera att det är värt det.

Vi är alla olika och man skall aldrig säga aldrig men jag har mycket svårt att se mig själv ha X antal löpande spel/sim konto som tickar pengar.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Något som retade mig var mitt nyanlända ex. av Dragon Age II. Till att börja med fick man om man ville ha högupplösta texturer (kräver DX11-kort) ladda hem 1gb extra. Förmodligen för att slippa skicka med en extra DVD i förpackningen.

Sen installerade jag spelet. Då gör den en "activation date check", så att man inte kan starta spelet förrän 10:e mars 2011. Jag fick alltså spelet igår (9:e), men kunde inte spela förrän 10:e...

Efter det var avklarat så ska man förstås registrera sig på Biowares Community-portal för att aktivera ett antal olika s.k. "DLC:er" som ingår i själva spelet. Rimligen för att man sedan skall kunna mjölkas på $7 här och $10 där för diverse undermåliga DLC-grejer.

Visst, det står i det finstilta på förpackningen att "Online activation required" och 99% av spelarna har väl tillgång till Internet nuförtiden. Men det retar mig ändå.

Sen ska jag testa om jag åtminstone kan slippa ha skivan istoppad...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

För att tala om något annat än kopierngsskydd.

Vad hände med grafikgodiset? För visst såg tidiga builds mer imponerande ut än det senaste som visats. (kollade just igenom storm of war-tråden)

Ser ut att vara vanlig specular shading på det mesta och inga reflektionsmappar t ex, hur 2011 är det?! På tidiga screenshots var det reflektionsmappar och grejer.

Exakt VAD har de lagt ner tid på under den här otroligt långa utvecklingen?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ctrl

Bra fråga, speciellt eftersom man hör rykten om att FM är en minimalt putsad IL-2 1946 och inte alls något helt nytt... Jag lirar Arma2, hinner endast titta till A10an ibland så jag har inga problem med att vänta på patchade varianter med DRM tjafs borttaget :D  Kanske ligger i 59 kronors bingen på Coop innan det blir inköp för mig ;)
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#52
Quote from: Lupson on March 10, 2011, 15:29:35
Något som retade mig var mitt nyanlända ex. av Dragon Age II. Till att börja med...

Superbra utveckling, not!

Ju mer sån här skit vi som kunder sväljer ju mer skit kommer det att bli!

Här är ett annat praktexempel ...

http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/11/ea-forum-bans-can-lock-you-out-of-games/

"Thatââ,¬â,,¢s the lesson BioWare forum user Arno has learned in the last 24 hours, after an ill-advised comment on the BioWare forums has led to his EA account being locked, such that he cannot play his purchased copy of Dragon Age 2 for 72 hours.

It reveals a clause in the terms of service that accompany buying an EA game that will surprise the vast majority who do not read the microprint. Misbehave in the forum (as Arno fully admits he did), and you can have your right to play a legitimately purchased game taken away from you. Forever, if they want to."

Inte Steam denna gång men skulle mycket väl kunna vara det. Har ni läst igenom era EULA + privacy stuff så ni vet vad som kan hända (i värsta fall)?

Och en sak till, har ni försökt sälja eller skänka bort ett av era Steam spel som ni tröttnat på? Tyvärr, det har ni inte rätt till....

Det börjar likna stasi fasoner!   >:(

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ft

Jag tittade på den läckta videon av CoD och konstaterar att de inte tycks ha lagt utvecklingstiden på att lägga till rolltröghet. Ögonblickliga förändringar av roll rate, med resulterande oändliga accelerationer på vingar och allt tungt som sitter i dem. Jävla kraftig struktur i de där kärrorna tydligen... :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Låter som att Oleg drar sig ur simulatorbranschen... tecken på att CoD suger?
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

Tar ryktet med en stor skopa salt ;)

Hur som helst så är IL-2 CoD ute i RUS så vi vet nog snart vad folk tycker om version 1.00.

/KC
>> It's all about teamwork! <<