News:

No significant change

Main Menu

Bygga HTPC

Started by Horizon, January 04, 2011, 15:47:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Hmmm... det kanske är en sån där liten WD-sak jag ska ha ändå. Den är ju riktigt billig som du säger. Ska jag bygga något lär jag ju inte komma i närheten av det priset. Oj oj, dessa funderingar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Mitt problem är att jag behöver något som spelar rar. Och idag är det bara XBMC som lyckas riktigt bra med det.

Horizon

Quote from: RedRiver on January 05, 2011, 12:13:51
Mitt problem är att jag behöver något som spelar rar. Och idag är det bara XBMC som lyckas riktigt bra med det.

Kan du inte bara packa upp och sedan köra? Varför måste du spela själva rarfilerna?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Packa upp är inget man orkar. Speciellt inte när man redan kör XBMC som fungerar superbra.

Horizon

Hehe, det där tar nog priset hittills. Jag har aldrig ens reflekterat över att det kan vara ansträngande att packa upp ett gäng komprimerade filer. :) Men snart sitter jag väl där själv och svär för att mediaspelaren inte tar mina rarfiler.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Hm, ska komma ihåg XMBC förmåga att lira direkt från rar nästa gång jag glömt att komma om det är uppackat eller inte :D
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Byggde en HTPC för en tid sedan. Bistår gärna med tips om så önskas, men jag är dock inte uppdaterad på dagens hårdvara. Men jag vet vad jag skulle göra och inte göra baserat på förra bygget.
Om inte annat: här kan du följa mina vedermödor när jag byggde:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=188665

Det finns så många seriösa, duktiga hemmabiobyggare på det forumet så jag kände att det behövdes... lite motvikt... ;)
snappahead

Horizon

Hehe, tack för länken griffin. Ska läsa och begrunda! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names