News:

No significant change

Main Menu

Joystick profiles

Started by Salsam, November 15, 2010, 08:16:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Här kommer en setup för alla er som har X52or


Dejjvid

Jag använde SFJackBauer's X52 profil när jag hade en sådan. Den var också riktigt bra :)

MacLeod

Hakar på lite här, när ni mappar era joysticks till de olika simulatorerna, gör ni det i spelet i sig eller genom det program som följer med joysticken om ni förstår vad jag menar?

Rivvern_

I DCS serien så mappar jag i spelet så långt det går. Det blir vissa undantag som får göras i Profiler. Som tex minimouse, slidern och modeväljaren.

Lupson

För oss som fortfarande kör på X36/X35T kör jag den drivrutin som Windows 7 föreslår. Sen har jag satt upp all mappning inne i Black Shark.

Men modeväljaren funkar inte på det viset, inte mycket att göra åt. Knapparna räcker till för mina behov ändå.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

MacLeod

Ok, jag har också alltid mappat i spelet. Men jag har en x45 och tycker att knapparna inte riktigt räcker till.
Nu förstår jag varför jag inte fattar hur jag skall få till mode-lägen i spelet, det går alltså inte.  :) Case closed.

Det är ju inte att man inte är sugen på en HOTAS Warthog. Något dyr dock.
Nä, får nog bli en track ir först, tror jag har mer nytta av en sådan nu.
Men sen kanske.  ;)

Rivvern_

Med X52 så kan jag mappa mode till tangenttryckning.

Istället för mode så är den mappad till pinky aft center och fwd.

Du har väl mappat upp en Shift knapp i spelet?

MacLeod

Nu är jag lite osäker på vad du menar med shift.
Jag har lyckats mappa min pinkie switch på joysticken så jag kan ha 2 olika funktioner på t.ex "hattarna". Var det det som du tänkte på?

Får kolla på det igen ikväll.