Eagle Design's respons till CTD-buggen

Started by KeyCat, November 09, 2010, 17:02:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Testade i helgen och min misstanke om LAA flaggan visade sig vara helt fel... CTD'ar oavsett om den är enablad eller disablad.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Baztid

Fan va trist att detta inte funkar för er..  :-\
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Rivvern_

Äh. Det är bara keycat som behöver köpa ny dator.  ;)

Lupson

Jag har f.n. lagt Black Shark mer eller mindre på hyllan pga. CTD i single player. Händer varje gång jag kör ett visst uppdrag i Georgian Oil War-kampanjen ca 15-20 minuter in i uppdraget. Har säkert hänt 5-6 gånger :-(

Kör Win7 32-bit, har 2gb RAM. Möjligt att uppdraget, som är riktigt stort med massor av lede fi, tar upp för mycket minne.

Nåväl, har haft datorn i 3Ã,½ år nu, börjar snegla på uppgradering...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Undrar om inte jag hade samma... Det var ett uppdrag där man skulle flyga ganska långt.

KeyCat

#13
Quote from: RedRiver on February 10, 2011, 21:34:08
Äh. Det är bara keycat som behöver köpa ny dator.  ;)

Tids nog men inte ännu - inväntar Sandy Brigde-E eller Ivy Bridge :D

Nu verkar det som om enda vägen runt detta minneshanterings problem är att köra 64-bitars OS eller gå tillbaks till tidigare version. Surast är att det fungerade utan problem innan senaste patcharna, minns att theOden, RedOne och jag flög i timmar på 104th servern med 50+ andra utan problem.

I ett försök att försöka ge ED mer infomation satte jag upp Perfomance Counters för att se exakt när det händer. Jag visste redan att det var när simulator.exe processen nådde en viss gräns i använt minne (kan iofs även vara en gräns på någon annan resurs).



Hade varit intressant att veta om det är vid samma gräns det händer för dig Lupson och om vi är så pass många här som upplever det i XP, Vista och Win 7 32-bit undrar jag varför ED inte lyckats reproducera det!?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

@Lupson

Du kanske redan gjort det (?) annars skapa en ny ticket på följande URL för att öka chanserna för en patch...

 http://support.lockon.ru/en/

Ju mer info desto bättre och om du har kvar crashlog filerna i ...\DCS - Ka-50\Temp\ biblioteket så uploada även dem.

/KC

>> It's all about teamwork! <<