Author Topic: AI wingman i "Georgian Oil War" - epic fail  (Read 4993 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: AI wingman i "Georgian Oil War" - epic fail
« Reply #16 on: December 07, 2010, 23:10:50 »
Horizon: Nix, det ska jag testa nästa gång.

Fortsatte ikväll med två fina uppdrag. Första gången fick jag 70% complete, tyvärr sköt en M1:a bort min ena "vinge" så jag fick flyga hem. Var fullständigt omöjligt att göra en riktig landning med en så skadad helikopter, trots fulla roderutslag etc. gick det inte att få den att sluta rotera och röra sig i sidled. Lyckades dock sätta ned den hårt. Rotorerna rök, landningstället blev skevt - men jag överlevde!

Andra uppdraget blev en fantastisk framgång för de röda. Min wingman funkade perfekt och vi slog nog ut ett 20-tal fordon tillsammans. 100% complete, på väg hem. Då dyker en jävla Cobra upp och jagar mig. Jag försöker vända för att bekämpa med akan, men får en TOW i nyllet från 0.8 nm. Ridå.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: AI wingman i "Georgian Oil War" - epic fail
« Reply #17 on: December 08, 2010, 08:09:34 »
Hehe, vilket antiklimax. :D

Angående roderutslag. Du kan testa att hålla fullt roder och sedan trimma. Sen centrerar du stickan direkt och testar med nytt roder åt samma håll för att se om det hjälper. Är man väldigt skadad kan det dock vara rätt kört. :)

Jag är sugen på onlinelir i BS, men det är lite high chaparall här hemma med sjukdomar, jobb och gravid fru i vecka 39, så vi får se hur aktiv jag kan vara.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: AI wingman i "Georgian Oil War" - epic fail
« Reply #18 on: December 08, 2010, 08:57:08 »
Ja, jag är också sugen. Men det är i allmänhet svårt att planera i förväg, beror på när lillen somnar och vilka "uppgifter" jag fått att utföra av sambon. Nu har hon iaf fått en ny dator så jag får ha min egen i fred...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: AI wingman i "Georgian Oil War" - epic fail
« Reply #19 on: October 06, 2011, 22:57:01 »
Den här tråden påminner mig om att jag borde ta upp Black Shark igen. Men det får vänta tills jag skaffat en ny dator, fick alltid CTD i min Oil War-kampanj när det blev stora uppdrag. Black Shark känns som ett spel som mår bra av 64-bit OS, mer än min 2gb RAM och inte minst en fet i7:a eller motsvarande från AMD.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X