Author Topic: Interaktiv LAN-blogg  (Read 8487 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #8 on: October 31, 2010, 00:23:53 »
"Operation Zargabad" genomfördes idag med 2 lyckade resultat. En lite grupp ur SOG NOSIG lyckades under kvällen fri ta en kidnappad dr. Annie från insurgents, utan egna förluster. Operationen utfördes 02.15 Takistansk tid och understöddes av en AH-64D, också från NOSIG. Fienden led betydande förluster i, ibland väldigt hårda närstrider, trotts att AH-64an inte kunde verka helt med sin optik.

"Operation Zargabad II" genomfördes senare på dagen (dagsljus) lokal tid. Även denna med lyckat resultat och utan egna förluster!

Ännu en gång har de svenska NOSIG soldaterna visat sig vara i världsklass!
Grattis NOSIG och GRATTIS världen :-D

/CNN WORLD

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #9 on: October 31, 2010, 08:09:03 »
Like.

/facebookskadad
snappahead

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #10 on: October 31, 2010, 19:29:36 »
Älg 2 har landat på hemmabasen.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #11 on: October 31, 2010, 20:17:51 »
Älg 1 home safe och dricker vodka i mjölkglas på officersklubben.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

supramk3killen

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #12 on: October 31, 2010, 20:36:33 »
Shark 1 at homebase and ready for a new LAN ;) Jag skulle vilja passa på att tacka RedOne & Salsam för att det här kunde genomföras nere i Halmstad. Är jävligt glad att jag åkte ner till det här härliga & tokiga gäng som var hur trevliga som helst. Hade väldigt trevligt sällskap (FT) stora delar av vägen ner och upp till Halmstad från sthlm med trevliga och nördiga samtal om flyg och allt därtill. Grillningen som alla pratade om innan Lanet blev av och vi hade en mysig pratstund.

Stort tack till alla igen och hoppas det blir lite fart på Nosig nu efter lanet och ett planerat lir ska det bli nästa helg i FC2/BS.

Med Vänliga Hälsningar // Markus Supramk3killen Supram Johansson

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #13 on: October 31, 2010, 20:44:15 »
Ja, jäklar. Ska bara fixa den där överjävliga patchen till BS så ska du få en wingman, supram. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #14 on: October 31, 2010, 21:03:18 »
Japp, återinflygning på svarthaj får det bli. Fortsätter jag att exklusivt baxa runt med en Su-25T så kommer jag att bli misstänkt för steroidmissbruk! Kommer farligt nära träning.

Vill också ta chansen att tacka arrangörerna för ännu ett lyckat LAN. Delvis halvnytt koncept med mindre förhandsplanerade uppdrag o s v. Naturligtvis blir speltiden mindre effektivt utnyttjad, men när det nu är svårt att hitta samordnare som kan ta på sig att fixa ett helhetskoncept för de olika spelen så tycker jag det var ett fullgott alternativ. Hellre ett mer improviserat LAN än ett noga förberett icke-LAN! :)

(Skall vi skicka DCS:BS/A-10 i ett anonymt paket till Doc och hoppas att han snöar in totalt och börjar sätta ihop kampanjer... ? ;))

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Interaktiv LAN-blogg
« Reply #15 on: October 31, 2010, 21:08:11 »
Jag instämmer i hyllningskören till Salsam och RedOne, alltid lika trevligt och välordnat för oss nosigare!

Jag har haft synnerligen trevligt och därtill lärt mig flera saker:

* Att det går utmärkt att skjuta ner suprams Ka-50 med Maverick.
* Att FC2 utan labels är mycket roligare än med. Dock lite synd våra egna marktrupper som fick smaka friendly fire mellan varven...
* Att om man är "insurgent" och en AH-64D hovrar 200 meter upp så är det en jättedålig idé att sitta mitt ute i gatan. Din AK-47 har ingen verkan. Tror jag var uppe i 27 kills när grabbarna på marken bad mig sluta skjuta så dom också skulle få något att panga på...
* Att Mission Editorn till FC2 var ganska så nice att pilla med när man väl lärt sig komma igång.
* Att ACE och de andra moddarna pajade mitt Arma2:OA till den milda grad att jag fick radera alla @-mappar för att kunna köra kampanj igen.
* Att korv är gott
* Att man blir något slirig på en kvarting Southern Comfort.

Ett par lärdomar:
* Vi skulle förberett vårt FC2-spelande bättre. Nu hade vi egentligen inga uppdrag med oss, utan det fick improviseras ihop av Baloo, Fluff, Supram och undertecknad.
* Vi lade nästan lika mycket tid på att patcha iordning Arma2 som att spela det. Nästa gång så bör spelansvarig zippa ihop alla addons direkt från sin Arma2-mapp och lägga upp den på t.ex. Dropbox så att alla hade kunnat plocka hem och installera på exakt samma vis i förväg.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X