News:

No significant change

Main Menu

Hallå allihopa!

Started by Lupson, June 17, 2002, 20:37:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Trevligt att mötas on-line Lupson! Synd att SledgeHammer blev kickad till desktop i vårt första försök :-/

De andra två uppdragen gick ju bra tekniskt sett även om vi inte fick så där rysligt många A-G kills.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Det är inte antalet A-G kills som räknas utan gleeedjen (låter som Tommy Söderberg) när man anfaller! :D

*sneglar på Sledge och ctrl* ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

*glor tebax genom kameran på en Walleye II*
:D
Mvh  - Stefan -


griffin

#11
QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            griffin: Jepp, nope. Men sen har jag "Chuck Yeager", Jet, Jetfighter II, Master of Orion, Evasive Action, ATP, Tornado... ... ... =)

Åh, Jetfighter II och Tornado - klassiker. Den första körde jag en hel del! Lite enkel fysikmodell kanske, men vilka hade inte det?

Det var väl den som hade den gamla konkurrenten till F22:an, YF23 med i stallet?

Lupson, det var en imponerande start! Wow :D

Griffin
snappahead

Lupson

Tack för välkomnandet alla, det var verkligen kul att spela ihop igår. På ett av uppdragen Keycat och moi körde skulle vi angripa en stackars koreansk kolumn bestående av en rad olika bättre begagnade öststatsfordon. Helt utan förvarning börjar någon stolle säga "Hellfire" upprepade gånger i örat på mig, förundrad ser jag plötsligt robot efter robot slå in i mina uttänkta mål. Under mig ser jag då 4 st Apache's som fullkomligen öser iväg Hellfires, fett mäktigt var det. Keycat och jag fick nöja oss med resterna, men det var kul ändå, haha.

För att fortsätta flygsim-nostalgin så minns man ju alla MicroProse simulatorer. Gunship, F-15 Strike Eagle, F-19 - visserligen arkadmässiga jämfört med F4.0, men riktigt roliga spel. Hela MPS Labs serien var ju klockrena - Railroad Tycoon, Red Storm Rising, M1 Tank Platoon, Civilization. Tror Sid Meyer hade många fingrar med i spelet där, synd att han försvunnit från simulator-genren, den mannen kan designa spel, minst sagt.

Nä, nu ska jag ställa in mitt nya läckra 70 spänns headset och ge mig ut i kriget!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

QuoteOriginally posted by Lupson


            Tack för välkomnandet alla, det var verkligen kul att spela ihop igår. På ett av uppdragen Keycat och moi körde skulle vi angripa en stackars koreansk kolumn bestående av en rad olika bättre begagnade öststatsfordon. Helt utan förvarning börjar någon stolle säga "Hellfire" upprepade gånger i örat på mig, förundrad ser jag plötsligt robot efter robot slå in i mina uttänkta mål. Under mig ser jag då 4 st Apache's som fullkomligen öser iväg Hellfires, fett mäktigt var det. Keycat och jag fick nöja oss med resterna, men det var kul ändå, haha.

För att fortsätta flygsim-nostalgin så minns man ju alla MicroProse simulatorer. Gunship, F-15 Strike Eagle, F-19 - visserligen arkadmässiga jämfört med F4.0, men riktigt roliga spel. Hela MPS Labs serien var ju klockrena - Railroad Tycoon, Red Storm Rising, M1 Tank Platoon, Civilization. Tror Sid Meyer hade många fingrar med i spelet där, synd att han försvunnit från simulator-genren, den mannen kan designa spel, minst sagt.

Nä, nu ska jag ställa in mitt nya läckra 70 spänns headset och ge mig ut i kriget!

Jag har startat en separat "Nostalgi - gamla flygsimmar"-tråd under "Helt andra saker".

NOSIG's egna flyg(sims) museum!
snappahead