News:

No significant change

Main Menu

Hallå allihopa!

Started by Lupson, June 17, 2002, 20:37:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Hej allihopa. Har läst på detta forum ett tag och blivit allt mer sugen på att pröva F4 online så så snart min defrag blir klar så gör jag ett försök på Fluff's server. Har ominstallerat med Maverix SP3 version enligt hans anvisningar och hoppas allt ska funka.

Är inte fullärd på SP3 avioniken än men de viktigaste grejerna kan jag iaf så lite skada bör jag kunna leverera till våra Nordkoreanska kollegor, annars får jag väl försöka skrämma dom med ljudbangar eller nått...

Har lirat flygsimulatorer sen mitten på 80-talet då min flygarkarriär inleddes med att krascha Cessnor mot Sears Tower i Chicago i MS Flight Simulator...Favoritsimmar sen dess är Falcon 3.0, Secret Weapons of the luftwaffe, EF2000, F-19 Stealth Fighter samt Falcon 4.0 förstås.

Sitter på Comhem-lina, den är väl inte direkt känd för sin låga ping eller stabilitet, men förhoppningsvis ska det funka ändå. Skall försöka undvika alltför mycket friendly-fire och annat otrevligt... vi ses här och i cyber-korea!

Väl mött!
/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

kul! jag ser också fram emot min första onlinesession med Falcon 4! :D

Håh! Falcon 3.... Those where the days! Jag tror jag har den boxen i en avlägsen låda på vinden... Ja, vem har inte kraschat Sears! :) Det var min första PC spel... var det version 3 eller 4, minns inte - men det var på orange monokrom skärm.... nostalgi!

Som sagt, väl mött däruppe :)

Jens "Griffin" Olsson
snappahead

SledgeHammer

Falcon 3.0 kartongen står väl synlig i min hylla här =)
Mvh  - Stefan -


griffin

Ahh. :D

Men har du Flight of the Intruder då? Eller MFS 4 (eller var det 3) på 5 tums floppy?

;-)
snappahead

Lupson

Det hetaste jag har är nog Lucasarts Battle of Britain på 5.25", har också expansionen till F3.0, den med Kurilerna. Fighting tiger eller något sånt hette den.

Fick iaf fluget mina första online uppdrag ikväll. Det första uppdraget flög Phlerp och jag mot en kolumn med 16 T-62:or...när jag nådde fram hade redan Phlerp gjort ett gediget arbete så jag fick pricka några lastbilar med mina mavericks istället :)

Det andra uppdraget var desto mer spännande, Fluff, Phlerp, Ctrl och undertecknad gjorde en räd mot 2 baser en bit upp på västkusten. Ungefär samtidigt som min teamspeak dog blev vi bouncade av en hel hög Flankers och Fulcrums. Medan jag försökte pula med min mic blev övriga tre flightkamrater nedskjutna, dock tog de med sig åtminstone 5, förmodligen fler, Koreaner i graven. Själv fick jag gratisläge på 2 st Flankers som jag sköt ner. Nu var det bara en liten bit kvar till den första flygbasen. Jag hade lastat upp 12 BLU som jag tänkte förändra basens bankvalitet med. Dessvärre klantade jag till min inflygning och lyckades inte få iväg några bomber alls, detta medan en MiG-29 låst mig. Dumdristig som jag är vände jag ändock om och fick en perfekt inflygning och samtliga bomber träffade. Sedan var det dax att avsluta uppdraget.

Det 3:e och sista uppdraget blev en synnerligen lyckad räd mot en flygbas längre upp på västkusten. Radartysta gled vi i sakta mak fram över havet. En bit från basen släppte Phlerp och Ctrl iväg någon HARM som effektivt tystade en radar. Phlerp och Ctrl manglade sedan banan duktigt. Sedan följde Fluff och jag med våra CBU's som vi öste ner över potentiella mål. Norr om banslutet var en SA-2 bataljon parkerad. Visserligen lyckades min F-16 fånga ett SA-2 splitter, men våra CBU fick överhanden. Ett mycket lyckat uppdrag!

Så här efter min första online-kväll så är jag mycket belåten. Trevliga wingmens, roliga uppdrag, inga CTD's och ett gott resultat bådar gott inför framtiden.

Väl mött!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Synd att servern inte gillade vår omändring på slutet. Men men... första CTD jag får i online flygande utanför betatestandet =)

Och ingen crashlog heller :-/
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

griffin: Jepp, nope. Men sen har jag "Chuck Yeager", Jet, Jetfighter II, Master of Orion, Evasive Action, ATP, Tornado... ... ... =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

Välkommen Lupson. Ser fram mot att träffa dig online. Kul att vi börjar bli ett helt gäng som flyger F4 online nu!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names