Author Topic: Vinterdäck odubbat  (Read 2408 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Vinterdäck odubbat
« on: September 25, 2010, 20:10:44 »
Säljer mina Michelin X-Ice XI2
195/65 15 på plåtfälgar (bultcirkel 5/110, ET49, passar t.ex. SAAB 9-5)

3000 pistoler.

http://www.blocket.se/vi/29740441.htm
« Last Edit: September 27, 2010, 20:43:47 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 447
    • MSN Messenger - perra.e@gmail.com
    • View Profile
Re: Vinterdäck odubbat
« Reply #1 on: September 25, 2010, 20:59:49 »
Jamen vafan då. Varför kan folk inte bara komma sams, och enas om en bultcirkel. Jag skulle behöva vinterhjul till Golfajävelen, men det där går ju inte, och det var ju synd. Kan vi kapa den här tråden till att försöka tipsa mig om vilka däck jag ska köpa, och var? Jag vill ha dubbfria (eftersom jag bara nöter bort dubben annars på vår fina året-runt-asfalt) och tysta (eftersom jag stör mig på allt och alla här i världen). Tips?

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Vinterdäck odubbat
« Reply #2 on: September 26, 2010, 00:49:12 »
Du kan köpa hjulen, kränga av däcken och montera på plåtisar som passar din Golf?

Nokian Hakkapeliitta R ska vara fina odubbade enligt tester och nätkommentarer jag läst. Tysta och rullar lätt. Är själv på jakt efter fyra såna till min Vectra. Ovan nämnda Michelin X-Ice XI2 är riktigt tysta och håller länge, men är dyra nya. Nokian WR G2 är billiga och bra enligt tester, men de är av typen "kontinentalt odubbat" och kan få det tufft med klimatet i norden. Bor du i södra delen av landet bör de funka om det inte blir en likadan finbulvinter som den som var senast. Continental VikingContact5 verkar också fina enligt de tester jag läst.

Jag kan rekommendera www.dackonline.com om du vill handla över nätet. Jag köpte däck av dem i somras och det funkade kanon. Fick däcken levererade till dörren och det tog inte mer än tre dagar från att jag lade beställningen (de skickas oftast från Tyskland). Tänk dock på att kolla med däckfirman vad de ska ha för att montera och balansera däcken åt dig. Ibland blir det billigare att köpa däck och montering direkt på däckfirman (om de har de däck du vill ha).

www.bythjul.com verkar också okej, men jag har aldrig beställt från dem.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Re: Vinterdäck odubbat
« Reply #3 on: September 27, 2010, 20:37:42 »
Bra tips, tackar. Vi kommer behöva sula om inför vintern. Fick med vinterdäck med bilen vi köpte i somras men de såg för taskiga ut, tyvärr. Tror dock inte att nämnda däck passar, skall kolla vad vi har för dimensioner på fälg.
snappahead