1280x960 wide view cockpit till SP3?

Started by KeyCat, June 16, 2002, 21:24:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat


Testade att köra SP3 i 1280x960 och noterade i stort sett ingen försämring i framerate och det gör en hel del visuellt att gå upp ett steg! Problemet är att man får den kassa orginalcockpiten samt att HUD/MFD/DED fonterna är tiny :-/

Någon som vet om det finns eller om någon håller på med en wide view cockpit för 1280x960?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Inte vad jag har hört/läst men 1600x1200 är på G. MUMS!
Mvh  - Stefan -


loke

#2
QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Inte vad jag har hört/läst men 1600x1200 är pÃ¥ G. MUMS!

1600x1200-cockpiten är gjort med det script jag skrev på eTeam-tiden som konverterar en 1024-cockpit till 1600. Scriptet borde fungera med 1280 också, så länge man har korrekt aspect (1280x960) men det är aldrig testat så vitt jag vet.

Jag fick den senaste versionen av 1600-cockpiten idag (allt är inte automatiskt utan man måste hand-tweake lite efteråt och det har jag sjlv aldrig orkat ge mig på). Jag skall testa den ikväll räknar jag med, efter att jag testat den så kan jag berätta hur den funkar.

KeyCat

#3
Jo, jag förstod att det fanns folk som jobbade på en 1600x1200 cockpit men 1280x960 e vad min monitor klarar max.

Hur påverkar 1600x1200 frameraten? Beror säkert på vilket grafikkort man har men låt oss säga ett GF3 eller liknande. Ser fram emot att din testrapport Loke...

/Christer (a.k.a KeCat)

>> It's all about teamwork! <<

loke

#4
OK, jag har testat.

Bara bra nyheter!

När det gäller framerate kan ni prova det själva. Med en äkta 1600-cockpit så skall frameraten enleigt uppgift bli ännu lite bättre eftersom man inte behöver skala.

Kort sagt kan sägas att frameraten knappt påverkans någonting. Jag har inte mätt exakt, men den känns lika snabb.

De två största fördelarna är att man nu kan identifiera flygplan på mycket större avstånd samt att MFD'erna är mycket mer läsbara.

Den cockpit jag använder är standardcockpiten som är uppskalad i ett grafikprogram, data-filerna är sedan konverterade med mitt script. Allt som behöver göras är att rita om grafiken för att få mer detaljer i cockpiten.

Min hårdvara: AMD Athlon 1.2 GHz, 384 MB RAM, Geforce 2 GTS 64 MB.

KeyCat

LÃ¥ter lovande! Kanske dags att skaffa en ny monitor ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<