Halmstad LAN 2010 HÖST - Order - NY!

Started by Salsam, September 23, 2010, 08:30:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Det räcker om du mappar upp Su-25T (Su-25 vanilj om du vill) och A-10, så har du en del att leka med. Själv flyger jag gärna Su-33 och F-15 också om det drar i den tarmen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Quote from: Horizon on October 19, 2010, 23:11:19
Det räcker om du mappar upp Su-25T (Su-25 vanilj om du vill) och A-10, så har du en del att leka med. Själv flyger jag gärna Su-33 och F-15 också om det drar i den tarmen.

Dauzimmer-drivern gick faktiskt att installera, men X36:an funkade inte, fick det klassiska Error code 10 i enhetshanteraren. Så tyvärr ingen möjlighet att köra HazardScript i Win7 vad det verkar.

Dock så funkar ju stickan klockrent med Microsofts drivrutin (bara att plugga in så löste sig allt), så jag har mappat upp en hyfsad Su-25T profil nu med lite padlock, Shkval-kontroll, vapenfunktioner etc. Men man kan ju inte använda stickans tre olika "modes" och den där lillfinger-"shift knappen" tappar ju också sin funktion, så det är ju inte precis läge att flyga Falcon4.

Tog ett litet tag innan jag fick ordning på mina AT-9:or, men nu jägarns kan jag panga tanks! Bomba CCIP och skjuta akan/arak går också fint! Var riktigt kul att flyga lite modernt, hoppas det finns roliga Campaign-missions man kan köra nu så jag blir giftig på LAN:et.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Jag har ingen FC2/DCSka50 eller LOMAC. Jag har endast ArmaII utan några tillägg samt beta DCS a10.

Vad exakt behöver jag köpa till inför LANet? (Jag måste erkänna att det känns lite surt att behöva köpa lomac+FC2 enbart för lanet speciellt om det nu är så att endast DCS varianterna är aktuella framöver) Kan vi inte nöja oss med standard ArmaII så jag åtminstone får ner utgifterna något?
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Ctrl: Förstår hur du tänker, jag resonerar ung. likadant gällande ArmA2, enda gången jag lirade Arma 1 var på LAN för typ tre år sen...

Det viktiga inför LAN:et är att alla har grejerna installerade och klara när man kommer dit, således vore det jättebra om någon med koll på respektive spel (Arma2, FC2/BS) kan lista exakt vad som skall vara installerat, vilken patchversion, vilka community-addons man ska ha, var man isf laddar ner dessa osv.

Har vi spelansvariga (framförallt missions) för respektive spel?

Jag har i varje fall listat ut att FC2 och Black Shark är nätverkskompatibla, så de spelen ska ju funka fint att köra ihop. Kommer bli grymt när jag kör lite friendly fire på Horizons Ka-50 *evil laughter*
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Om man köper DCS BS, kan man flyga annat än ka50 då?
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Quote from: ctrl on October 20, 2010, 11:04:24
Om man köper DCS BS, kan man flyga annat än ka50 då?
'

Nej. Bara Ka-50 i DCS: Black Shark.

För att kunna lira FC2:

IMPORTANT FLAMING CLIFFS 2 INSTALLATION NOTICE:
Prior to installing Flaming Cliffs 2, one must already have Lock On Modern Air Combat installed.


Lite mer info:

http://lockon.co.uk/index.php?end_pos=1849&scr=default

Förstår det där med utgifter, jag har själv lite snålt i plånboken och behöver köpa både ArmA 2 och tillägget OA. Kostar som sagt 39,90 euro hos Steam. FC2 och Black Shark har jag redan så där är jag good to go. Vad gäller ansvarig för olika bitar så är jag gärna "medansvarig/delansvarig" för FC2. Känner att jag inte har så stora kunskaper kring server/hårdvara och nätverksbiten att jag kan vara ensam ansvarig. ArmA 2 får någon annan ta hand om, där är jag helt novis. Kan typ ropa ut "kontakt höger" och öppna eld. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

Först av allt så vill inte jag tvinga någon att köpa något eller tvinga någon lägga ut pengar mot sin vilja! Bara så det är tydligt.

Gällande FC och FC 2 går detta att lösa ganska billigt. Vad jag har fått förklarat handlar det om någon typ av klausul som säger att FC 2 måste känna av att FC1 är installerat. Efter detta behövs inte FC1 längre på något sätt!
SÃ¥ om man kan komma över FC1 pÃ¥ nÃ¥got billigt sätt  ::), installera detta, installera FC2 sÃ¥ kan man utan problem avinstallera den billiga versionen av FC1 igen. Alt. om man kan lÃ¥na en kopia av en vän.

Ska man lägga pengar på något gällande FC2/BS så tycker jag personligen FC2 då du får mest för pengarna där, samt att det finns både lättflugna plan samt de "mer avancerade"
BS är kul men hög inlärningskurva. A-10c är forfarande bara en Beta, varför jag inte tycker det är lämpligt som något av våra "spel" här på LANet. Däremot kommer det säkert att finnas tid att testa detta i multiplayer om tid medges.

Gällande ArmA2 så vill vi ju komma åt kartorna och utrustningen i AO för bästa spel upplevelsen. OM ni vill vara med och spela detta tycker jag att de är detta, tillsammans med ACE 2 och Swedish Forces Mod, vi skall använda.
Vet att det finns folk som inte avser lira ArmA2, läs RedOne, utan då får titta på medans vi andra leker.
Vi har tidigare, är min uppfattning, haft mycket roligt tillsammans när vi kört detta.
Kanske det går att använda sig av "billigare" versioner/kopior av spelet under begränsad tid?

Eller så får vi helt enkelt värdera om vi skall ha 2st spel. Erfarenheten säger att man behöver något att växla med för att folk inte skall tappa intresset för spelen helt, då det spelas väldigt intensivt. Att det då är skönt att byta till något annat under en tid, för att återkomma till huvudspelet.
För att inte alla skall sitta och lira var på sitt håll under denna tid har vi, tillsammans i utvärdering tidigare, kommit fram till att vi ska ta tillfället i akt att köra något annat spel ett tag. Sedan vilket spel det är försöker jag låta oss alla vara med och bestämma, genom vår poll.

Jag mottager gärna förslag och tankar. Känner mig just nu kluven.  :-\

Lupson

Jag tycker definitivt vi ska köra två spel.

* ArmA/OFP har varit grymt kul på tidigare LAN när vi agerat skyttegrupp(er) under Salsams ledning. Personligen föredrar jag när hela gänget samarbetar mot AI:n. Player vs Player kan man köra på nätet...
* Jag tror också att FC2/Ka-50 kommer bli grymt roligt. Jag har lite dålig koll på hur man spelar dessa i multiplayer - om man kör enstaka missions i Coop, om man kör kampanj i coop - eller om tanken är att köra red vs blue med nosigare på båda sidor. Även här föredrar jag nog ren coop, det är roligast när hela gänget samarbetar.

Huvudspel? Helst spelar jag ju båda två!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X