News:

No significant change

Main Menu

Microsoft Security Essentials

Started by Horizon, August 18, 2010, 07:13:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Har vi diskuterat det här tidigare?

http://www.microsoft.com/security_essentials/

Pratade med en vän som tror att det här kommer att göra livet riktigt svårt för utomstående mjukvaruföretag som F-secure, ESET, Symantec, Kaspersky, McAfee, Trend Micro osv. Lite som när windowsbrandväggen dök upp, fast definitivt en större marknad. Återstår dock att se hur bra MSE fungerar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

På ovanstående tema kan man ju undra om detta verkligen blir en särskilt bra affär. Vad tror ni andra? Hur insatta är ni i MSE? Jag visste inte ens att det existerade innan en kompis berättade om det för ett par veckor sedan.

http://www.idg.se/2.1085/1.334665/intel-koper-mcafee
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Jag har kört med MSE sedan betan släpptes och den rekommenderas, är helt OK!

Gör sitt jobb tyst och fint, slimmat UI och utan en massa nag screens som AVG Free Edition etc börjat få den senaste tiden.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Quote from: KeyCat on August 20, 2010, 15:39:04
Jag har kört med MSE sedan betan släpptes och den rekommenderas, är helt OK!

Gör sitt jobb tyst och fint, slimmat UI och utan en massa nag screens som AVG Free Edition etc börjat få den senaste tiden.

/KC

Vad tror du om AV-marknaden och Intels köp av McAfee då? Känns inte som att Intel är så dumma att de gör en sån jätteaffär precis när MS börjar distribuera gratis antivirusprogram. De måste se något annat framför sig...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Svårt att sia men mest troligt var det McAfee's IP/kunskap de ville åt. Intel har väl aldrig varit stora på mjukvarusidan, min gissning är att de vill åt den kunskapen för att kanske försöka implementera virus/trojan/etc. skydd direkt i framtida hårdvara.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Jag frågar mig varför de inte köpte ESET istället. Borde ha blivit billigare och de hade fått "bättre" kunskap på köpet. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Nu har jag kört MSSE i någon månad och är helnöjd. Enkelt att installera, enkelt att underhålla, enkelt att göra genomsökningar och det är som sagt gratis. Vi får se om NOD32 kan slå sig tillbaka in i min dator igen. Just nu ser det mörkt ut för ESET. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names