News:

No significant change

Main Menu

Men vaffan Telia

Started by Horizon, July 31, 2010, 21:05:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Oj, här var det ord och inga visor. Jag tackar så mkt för tipsen även om jag inte förstår allt ni skriver. :)

Det där med One låter ju intressant. Jag behöver inte mkt utrymme (märk väl att jag klarat mig med 10MB i alla år), det viktigaste är istället att det är enkelt att ansluta dit med t.ex. FileZilla och lägga upp bilden och sedan få ut en webbadress som jag kan ge till vänner eller posta i forumet.

Jag har en NAS, en WD My Book World Edition på 1GB, men jag utnyttjar inte hela funktionaliteten än. Tanken var mest att skaffa en extern disk där jag kunde lägga säkerhetskopior och då passade ju WD-NAS'en med programmet "WD Anywhere Backup" väldigt bra. Jag behöver inte tänka på att göra backup, det sköter sig självt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Slammer87th

Quote from: griffin on August 13, 2010, 12:24:20För att få en sådan burk någorlunda säker krävs lite meck. Inget oöverstigligt men att bara installera närmsta amp-stack  utan att konfa är ju inte helt säkert utan handpåläggning. Vill du köra amp på egen burk (populär förkortning av Apache+MySQL+PHP/Perl - WAMP för Windows, LAMP för Linux) hojta till så hjälper jag dig.
Och jag som trodde att detta var Griffins amp-stack   ;D

Allvarligt talat så behöver jag antagligen en uppsträckning (läs: stöd) när det gäller säkerheten! Jag har ju bara ställt in portforwarding i routern till Synology NAS:ens respektive tjänster. Sen kräver i.o.f.s. Synologyn inloggning förutom till publika fotoalbum. Är det dumt att ha det "öppet" på detta sätt med portforward? F.n. har jag dessutom fjärradm av routern aktiverat utan att ha det låst till specifika IP för att kunna komma åt den även på resande fot. Även i det fallet givetvis med ett vettigt lösenord (versaler, gemener, siffror och specialtecken), också dumt?

Tacksam för lite generell feedback från IT-guruna på "what goes" respektive "big no no no"!

Kudos i förskott  :)