eWarSim - coolt koncept...

Started by KeyCat, June 16, 2002, 14:56:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat


...om det funkar?

http://www.geocities.com/ewarsim/

De skall använda Falcon 4 SP3, Operation Flashpoint och Sub Commander för multiplayer force-on-force. Någon här som är inblandad eller vet mer om det hela?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

Det där låter ju ganska så häftigt. Nu har jag inte läst så noga exakt hur det funkar men det låter som en bra blandning av rollspel och dataspel... eller missförstod jag?

Jag ser fortfarande fram emot Spelet, där man kopplar ihop olika genrer på olika nivåer - överst strategi och under det simmar av olika typ... Jag vet inte om det skulle vara praktiskt möjligt eller ens roligt, men *iden* tycker jag är lockande...

Jens
snappahead

KeyCat

#2
Om jag förstår det hela rätt så kommer de att ha en mänsklig stab som gör/uppdaterar mission/statistisk etc. till de olika simulatorerna. Görs detta på ett trovärdigt sätt och det finns en bra/överskådlig web-site för de olika resultaten med karta över framryckningar/förluster etc. så kan det vara en höjdare. Krävs nog en hel del jobb för att sy ihop allt!

Den simulator som kommit närmst EBS (Electronic Battlefield System) som alla drömt/pratat om i över 10 år är Operation Flashpoint. Inte precis det du beskriver men blandar dock infanteri, pansar, flyg.

Någon som testat force-on-force i Falcon 4 förresten?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Räkna med mig....mellan blöjbytena:-/

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

griffin

QuoteOriginally posted by Swebeast


            Räkna med mig....mellan blöjbytena:-/

hehe... dito :)
snappahead

KeyCat

Såg att de uppdaterat web-sidan med "War Maps" och en lista på vilka enheter varje sida startar med.

Jag skall försöka hålla ett öga på hur det utvecklas framöver. Bra att veta att Swebeast och Griffin är på G mellan vällingen och blöjorna :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

QuoteOriginally posted by KeyCat


            Såg att de uppdaterat web-sidan med "War Maps" och en lista på vilka enheter varje sida startar med.

Jag skall försöka hålla ett öga på hur det utvecklas framöver. Bra att veta att Swebeast och Griffin är på G mellan vällingen och blöjorna :D

/Christer (a.k.a KeyCat)


lol :D

u got that right!
snappahead