News:

No significant change

Main Menu

Radiostyrt

Started by Rivvern_, July 16, 2010, 18:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Man skulle ha en Strv 122 som kunde sega sig upp där och sen kanske skjuta salut uppe på toppen?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Just det. Håller nuförtiden på med FPV.
Flög en sväng idag hos föräldrarna. Mycket härligt ute. Dock så är det inte lika öppet landskap så det blev lite svårt att navigera.

Kolla gärna in min tråd på RCFF -> http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/28111-Rivverns-FPV-projekt

Crashing the Floater

Beautiful evening

Brat

Bra räckvidd måste man ju säga, du ser ut att vara runt 500 meter bort ibland!
-Brat

Rivvern_

Det är tyvär ganska dålig räckvidd. Version 2 av mitt fpv plan är under uppbyggnad.

Kolla in denna.

Long Range World Record

Och denna.

New York City

Horizon

Är förvånad över att det inte satt en Stinger eller något annat vasst i den där sista. Är väl inte mkt till IR-signatur på den. :)

Har man en liten skärm man kollar på eller någon slags VR-glasögon när man flyger?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Men vad fan, Rivvern! Skaffa dig andra hobbies! Här tänkte jag få billiga pluspoäng hos bättre hälften, så jag drog igång din film och kallade in henne med orden "kom skall du få se att jag minsann inte är nördigast på planeten ändå".

Hennes kommentar: "Nej, vad häftigt!"

Ridå. :D

(Men jag har fan gjort ett fynd!)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_


Brat

Du behöver nog göra som uppvisningspiloterna, en orienteringsflygning först! :)  Jag var inte så borta att jag inte hade hittat hem, då satt jag å andra sidan bara och letade efter landmärken samt solens placering, du hade nog liiiiiite mer att göra!
-Brat